اف تی اپیک تلفیق سرگرمی، کسب درآمد و تکنولوژی

بازی جدید سری Metro با الهام از جنگ اوکراین ساخته می‌شود

بازی جدید سری Metro با الهام از جنگ اوکراین ساخته می‌شود

استودیو اوکراینی 4A Games با انتشار مطلب تازه‌ای رسماً ابزار مادسازی رسمی Metro Exodus را در اختیار طرفداران قرار داد و همچنین به شرایط دشوار اوکراین و بازی جدید سری Metro پرداخت. استودیو پس از شروع جنگ به کشور مالت نقل مکان کرده است، اما تعدادی از کارمندان کلیدی همچنان در کیف و دیگر شهرهای اوکراین قرار دارند. 4A به دشواری زندگی و استرس شدید پرداخته است و اینکه علی‌رغم چالش‌ها، همچنان به پروژه‌های بعدی فکر می‌کنند و ساخت بازی مترو جدید هم جزو این برنامه‌ها است.

سازنده Metro Exodus در مورد شرایط اخیر نوشت: «استودیو واقع در کیف و کارمندان حاضر در اوکراین وحشتناک‌ترین شرایط را می‌گذرانند. بعضی روزها با روند عادی و یک فنجان قهوه آغاز می‌شوند و بعضی روزها هم با آژیر خطر و حملات موشکی. بعضی روزها از مترو برای رفتن به سر کار استفاده می‌کنیم و بعضی روزها همان مترو، پناهگاهی برای ما می‌شود. سعی می‌کنیم هر روز به شرایط عادی بازگردیم، اما با قطعی برق و آب مواجه می‌شویم. خانواده‌هایی را می‌بینیم که نیازمند نقل مکان هستند و دوستانی را می‌بینیم که برای رفتن به خط مقدم داوطلب می‌شوند. حالت نرمال جدید دیگر عاید نیست. زندگی در حین جنگ و ناچاری است که بازی‌های جدید ما را شکل می‌دهد.»

ابزار مادسازی Metro Exodus

شرایط اخیر باعث شده تا ساخت بازی جدید Metro چندان ساده نباشد. استودیو 4A Games قول می‌دهد که از وضعیت اخیر الهام بگیرد و بتواند که قوی‌تر ظاهر شود و بازی بهتری بسازد:‌ «بازی مترو بعدی بهتر خواهد بود و نه به خاطر شرایطی که در آن قرار داریم. هیچ‌گاه این حقیقت را پنهان نکرده‌ایم که سری بازی مترو پیامی کاملاً سیاسی و ضد جنگ منتقل می‌کند. واضح است که ما همیشه خواسته‌ایم تا سرگرم کنیم و بازی‌کننده را در جهانی پس از آخرالزمان غرق کنیم، اما همیشه قصه‌های عمیق‌تری برای روایت وجود داشته است. جنگ در اوکراین باعث شد تا در مورد داستان بازی Metro جدید بازبینی کنیم. مضامین این سری از جمله سیاست، قدرت، تنش، خیانت، جنگ، رکود به بخشی از تجربه زندگی روزمره تبدیل شده است.»

بهترین بازی های آخرالزمانی

واضح است که سال‌ها تا انتشار بازی بعدی باقی مانده است، اما استودیو طرفداران را رها نکرده است. ابزار مادسازی Metro Exodus می‌تواند جان دوباره‌ای به این اثر تاریک ببخشد. قابلیت‌هایی همانند ویرایش صحنه و لول، تغییر ظاهر شخصیت‌ها و تعریف شخصیت جدید، افزودن بافت‌ها و انیمیشن‌های بیشتر. ویرایش سیستم آب‌وهوا، ویرایش دوربین، ویرایش گرافیک و پیچیده‌ترین قابلیت‌های گیم‌پلی هم در دسترس طرفداران قرار گرفته است. این ابزار مادسازی کاملاً رایگان منتشر شده است و مادسازها می‌توانند ایده‌های تازه‌ای به این بازی ببخشند.

بازی Metro Exodus برای کنسول‌های بازی و کامپیوتر در دسترس است، اما ابزار جدید تنها مخصوص PC منتشر شده است. گفتنی است مدتی پیش انیماتور Metro Exodus در جریان دفاع از اوکراین جان باخت و اینجا در تیم پارسی‌گیم، آرزوی پایان جنگ و سلامت تمامی شهروندان اوکراینی را خواستاریم.

منبع: Wccftech

نوشته بازی جدید سری Metro با الهام از جنگ اوکراین ساخته می‌شود اولین بار در پارسی گیم پدیدار شد.