اف تی اپیک تلفیق سرگرمی، کسب درآمد و تکنولوژی

بهترین بازی های سال 2022 که کرک نشدند

بهترین بازی های سال 2022 که کرک نشدند

سال 2022 با توجه به‌شدت گرفتن استفاده از مکانیسم حفاظتی دنوو و همچنین کناره‌گیری دو گروه کرک بازی مشهور، چندان روزهای خوبی برای پی‌سی‌ گیمرهای ایرانی بود. آپدیت جدید دنوو نسبتاً پایداری بهتری پیدا کرده و ناشران بازی با خیال راحت‌تری از آن استفاده می‌کنند. این مسئله منجر به عدم انتشار کرک بازی‌های مهمی در سال 2022 شد و در حال حاضر نمی‌توان در مورد زمان کرک شدن هیچ‌کدام از آن‌ها صحبت کرد و امپرس هم مدت زیادی است که هیچ فعالیت خاصی نداشته است. در این مطلب به بهترین بازی های 2022 می‌پردازیم که کرک نشدند.

شروع سال میلادی 2022 با انتشار کرک بازی Elden Ring و خداحافظی گروه CODEX همراه شد. این گروه یکی از قدیمی‌ترین گروه‌هایی است که در زمینه شکستن قفل بازی‌ها فعالیت می‌کرد و پس از مدت‌ها فعالیت، تصمیم به بازنشستگی گرفت. این گروه در سال‌های اخیر، کرک معتبر بازی‌های استیم را منتشر می‌کرد، اما همچنان از پس قفل دنوو برنیامد و فعالیت آن‌ها درنهایت به امری بسیار ساده ختم شد. پایان کار این گروه به معنی پایان کرک بازی نبود و بلکه شبیه‌ساز استیم و اپیک گیمز گلدبرگ باعث شده تا هر فردی بتواند بازی را شخصاً کرک کند.

امپرس در طی سال 2022 رویکردی بسیار رادیکال اتخاذ کرد. وی تنها با دریافت پانصد دلار، قفل دنوو را از بازی‌ها حذف می‌کرد و این مسئله منجر به آن شد که تنها چند بازی مهم سال که از دنوو استفاده می‌کردند توسط این فرد کرک شوند. وی همچنین مسائل حاشیه‌ای را مطرح کرد و جنجال زیادی به پا کرد. اما اگر بخواهیم بهترین بازی های 2022 که کرک نشدند را گرد هم آوریم به فهرستی خواهیم رسید که در ادامه مطلب قرار گرفته است.

بهترین بازی های 2022 بدون کرک

شرکت EA در سال‌های اخیر به‌طور کامل از دنوو استفاده کرده و ابایی از انجام این کار ندارد. این مسئله باعث شد تا کرک بازی FIFA 23 همچنان منتشر نشود و همانند نسخه‌های پیشین، صحبت در مورد کرک این بازی به یک آرزوی غیرممکن تبدیل شود. در نهایت بازی Call of Duty Modern Warfare II همانند بازی‌های پیشین کالاف دیوتی به دلیل استفاده از قفل آنلاین و اینکه فایل‌های بازی برای هر کامپیوتر متفاوت است، کرک نشد. اکتیویژن نشان داده که مکانیسمی قوی‌تر از دنوو دارد و هیچ فردی تابه‌حال نتوانسته قفل این بازی را بشکند.

بهترین بازی های تفنگی کامپیوتر

بازی The Callisto Protocol از دیگر بازی های 2022 بود که به دلیل استفاده از دنوو کرک نشد. این بازی که مشابه Dead Space طراحی شده، اثری ترسناک به‌حساب می‌آید که بازی‌کنان را به سفینه‌ای متروکه می‌برد. بازی Sonic Frontiers هم اثر دیگری بود که کرک نشد. بازی Sniper Elite 5 دیگر اثری است که امسال عرضه شد و از دنوو استفاده می‌کرد. فهرست کامل بهترین بازی های 2022 که کرک نشدند را در ادامه ببینید.

Marvel’s Midnight Suns
 Need for Speed Unbound
  Persona 5 Royal
 Judgment
 Lost Judgment
 The Callisto Protocol
 F1 Manager 2022
 Sonic Frontiers
 Sniper Elite 5
 The Quarry
 FIFA 23
 Call of Duty Modern Warfare II (قفل آنلاین)
Sonic Origins

استفاده از دنوو در حال گسترش است و بازی‌های سال 2023 هم از این قفل بی‌نصیب نیستند. در حال حاضر تنها می‌دانیم که چند بازی 2023 از این قفل استفاده می‌کنند، اما احتمال افزایش آن‌ها وجود دارد. فهرست زیر مربوط به بازی‌های 2023 است که دنوو روی آن‌ها فعال است.

Triangle Strategy
New Tales from Borderlands
Deliver Us Mars
Resident Evil 4 Remake

نوشته بهترین بازی های سال 2022 که کرک نشدند اولین بار در پارسی گیم پدیدار شد.