اف تی اپیک | پلتفرم بازی و سرگرمی برای تفریح و کسب درآمد دیجیتال شما

بیمه باربری داخلی چیست

بیمه باربری داخلی چیست

بیمه باربری داخلی چیست

بیمه باربری داخلی چیست؟

یکی از معتبرترین انواع بیمه باربری در شرکت بیمه آرمان، بیمه باربری داخلی است. بیمه باربری داخلی به کالاهایی تعلق می‌گیرد که در مرزهای داخل ایران حمل‌ونقل می‌شوند. همه تاجران و افرادی که به کار حمل اجناس و کالاهای مختلف مشغول هستند از بیمه باربری برای جبران خسارت‌های احتمالی در مسیر حمل‌ونقل استفاده می‌کنند.

معرفی انواع بیمه‌های باربری داخلی،‌ همه چیز به نفع بیمه‌گذار است

بیمه باربری داخلی ۲ نوع دارد که بیمه نامه ساده و بیمه نامه قراردادی نام دارند. در بیمه نامه ساده ارزش کالاهایی که در حال حمل هستند مشخص می‌شود. در صورت بروز هر اتفاق یا حادثه‌ای کارشناس بیمه با محاسبه میزان خسارت، هزینه‌های تحت پوشش بیمه باربری را به بیمه‌گذار پرداخت می‌کند.

در بیمه نامه قراردادی، یک قرارداد یکساله بین بیمه‌گر و بیمه‌گذار منعقد می‌شود. بیمه‌گذار در این قرارداد کل کالاهایی که قرار است در این مدت حمل شود را بیمه می‌کند. یکی از شرایط بیمه باربری داخلی قراردادی اغلب مواقع به‌صورت سالانه تنظیم می‌شود، بیمه‌گذار متعهد است که در هر بار مشخصات کامل مرسوله را به همراه تاریخ حمل به بیمه‌گر اطلاع دهد.

پوشش‌های بیمه باربری داخلی شامل چه مواردی می‌شود؟

پوشش‌های بیمه باربری داخلی نیز از دو نوع تشکیل شده است. هر بیمه‌گذاری می‌تواند مرسوله‌های خود را تحت پوشش بیمه بیمه تمام خطر یا خطر محدود قرار دهد. در بیمه باربری نوع خطر محدود خطر محدود اتفاقاتی نظیر وقوع حادثه برای وسایل نقلیه، آتش‌سوزی، سقوط کالاها از روی وسایل نقلیه، تصادف، بروز مشکلات در زمان بارگیری یا تخلیه ، برخورد با اجسام متحرک یا از بین رفتن کل کالاها تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

حوادث غیر مترقبه منحصر به حمل‌ونقل‌های بین جاده‌ای نیست. گاهی اوقات در تصادف‌های بین شهری یا حتی داخل شهری خودروها دچار آسیب‌هایی می‌شوند که برطرف کردن آن‌ مشمول هزینه‌های هنگفتی می‌شود. برای کاهش هزینه‌های تعمیرات خودرو به دلیل تصادفات بهترین راه استفاده از بیمه بدنه است. با پرداخت حق بیمه خودروی شما تا یکسال تحت پوشش بیمه آرمان قرار می‌گیرد و حتی برای اتفاق‌هایی مانند سرقت نیز دیگر نگران خسارت‌های مالی نخواهید بود.

 

نرخ حق بیمه باربری داخلی چقدر است؟

محاسبه نرخ بیمه باربری داخلی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. نوع کالا، خصوصیات کالا، فاصله بین مبدا و مقصد، نوع وسیله حامل کالاها، شرایط حمل کالا، مسیر عبور وسیله نقلیه، سقف تعهدات و تعداد پوشش‌های شرکت بیمه‌گر از عواملی هستند که در تعیین نرخ حق بیمه باربری دخالت مستقیم دارند.

برای دریافت خسارت با بیمه‌نامه باربری داخلی چه مدارکی مورد نیاز است؟

با وقوع هر حادثه‌ای بیمه‌گذار باید در سریع‌ترین زمان ممکن بروز حادثه را به بیمه‌گر اطلاع دهد. کارشناس شرکت‌ بیمه با بررسی علت حادثه و بررسی موارد درج شده در بیمه نامه برای پرداخت خسارت بیمه‌گذار اقدام می‌کنند. در مقابل هم فرد خسارت دیده یا همان بیمه‌گذار باید نسبت به ارائه مدارک ذیل اقدام کند:

روزبه عبادی نمین کد۹۷۷ بیمه آرمان

شماره تماس ۰۹۱۱۸۰۳۹۲۸۲

برای خواندن مقاله بیمه نامه باربری داخلی کلیک کنید

بیمه با شما

بازدیدها: ۱۲

The post بیمه باربری داخلی چیست appeared first on بیمه با شما.