اف تی اپیک تلفیق سرگرمی، کسب درآمد و تکنولوژی

خالق سری Sonic به سوءاستفاده از اطلاعات محرمانه اسکوئر انیکس متهم شد

یوجی ناکا، خالق سری Sonic (سونیک) به سوءاستفاده از اطلاعات محرمانه در زمان حضورش در اسکوئر انیکس متهم شده است. در حال حاظر دفتر دادستان عمومی منطقه توکیو تشخیص داده است که ناکا و یکی دیگر از کارمندان سابق اسکوئر انیکس یعنی تایسوکه ساساکی مجرم هستند.

بر اساس گزارش‌های بدست آمده، دفتر دادستان عمومی توکیو مشخص کرده است که ناکا و ساساکی، سهام بازی Final Fantasy VII The First Soldier را قبل از اعلام عمومی آن خریداری کرده‌اند. گفته می‌شود که ناکا 144.7 میلیون ین از سهام استودیو Ateam، سازنده بازی مذکور، را خریداری کرده که معادل 1.08 میلیون دلار آمریکا است. لازم به ذکر است که این سهام با هدف اینکه قیمت آن پس از اعلام عمومی بازی رشد قابل توجهی داشته باشد، خریداری شده است.

هم اکنون هیچ اطلاعیه‌ای در خصوص اولین دستگیری ناکا اعلام نشده است. او همچنین در نوامبر سال 2022 به دلیل معاملات داخلی نیز دستگیر شد. این امر از آن جهت است که وی پیش از معرفی بازی Dragon Quest Tact از سوی اسکوئر انیکس، 10000 سهم از استودیو Aiming خریداری کرده بود. با توجه به محبوبیت این سری در ژاپن، بعید نیست که افرادی برای کسب سودهای کلان، از اطلاعاتی که در اختیار دارند، استفاده کنند.

محاکمه خالق سری Sonic

در حالی که ناکا بیشتر به عنوان خالق سری Sonic شهرت دارد، در طول مدت حضورش در سگا بازی‌های زیادی تولید کرده است. اما او در سال 2006 شرکت سگا را ترک و استودیوی بازی سازی خود به نام Prope را ایجاد کرد. او در سال 2018  به این امید که بتواند روی بازی‌های موبایل کار کند، به Square Enix ملحق شد. همچنین آموزش برنامه نویسی را در این مرحله شروع کرد. اولین و تنها پروژه او در اسکوئر انیکس بازی Balan Wonderworld است.

اوایل سال جاری، ناکا مدعی شد که شش ماه قبل از انتشار Balan Wonderworld، به دلیل شکایت او در مورد وضعیت بازی، از اسکوئر انیکس جدا شده است. البته این هرگز تأیید نشده است، اما ظاهرا حضور او در این شرکت در مارس 2021، تنها چند هفته پس از معرفی FFVII The First Soldier، به اتمام رسیده است.

ناامیدکننده‌ ترین بازی‌ های سال 2021

در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد تاریخ محاکمه ناکا ارائه نشده است، اما امیدواریم مقامات ژاپنی در آینده نزدیک جزئیاتی را اعلام کنند. آیا شما از طرفداران کارهای ناکا هستید؟ آیا تا به حال بازی FFVII The First Soldier را تجربه کرده اید؟ می‌توانید نظر خود را در این باره با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Comicbook

نوشته خالق سری Sonic به سوءاستفاده از اطلاعات محرمانه اسکوئر انیکس متهم شد اولین بار در پارسی گیم پدیدار شد.