اف تی اپیک تلفیق سرگرمی، کسب درآمد و تکنولوژی

خالق Vampire Survivors موفقیت بازی را باورنکردنی خواند

خالق Vampire Survivors موفقیت بازی را باورنکردنی خواند

بازی Vampire Survivors بدون شک یکی از شگفتی‌های سال بود که توانست ده‌ها هزار نفر را سرگرم کند. لوکا گالانت، خالق بازی در گفتگو با IGN به دلایل موفقیت بازی اشاره کرده و می‌گوید او هیچ ایده‌ای در این مورد ندارد و نمی‌داند چطور این بازی توانسته حتی برای گیم اواردز نامزد شود. وی اتفاقات اخیر را باورنکردنی خوانده و استقبال از بازی را دلیل انتشار بسته الحاقی جدید Legacy of the Moonspell خوانده است.

لوکا گالانت در گفتگو خودمانی با IGN به نحوه ساخت بازی Vampire Survivors پرداخته است و اینکه چقدر تولید این بازی طول کشیده است. ساخت بازی در سال 2020 آغاز شد و وی توانست در اول ژوئن این اثر را منتشر کند. انتشار بازی روی استیم همراه با دریافت 165 هزار نظر مثبت شد و صدها هزار نفر، اثر جدید وی را تحسین کردند. این باعث شد تا این بازی برای دریافت جایزه بهترین شروع یک بازی‌ساز مستقل در گیم اواردز نامزد شود.

گالانت در مورد اتفاقات اخیر می‌گوید: «باورنکردنی بود که در کنار دیگر بازی‌سازهای خبره برای گیم اواردز نامزد شدم. سال پیش فکر می‌کردم که به اوج قله ابزوردی رسیده‌ام، اما هر بار اتفاق تازه‌ای می‌افتاد تا قبلی را بشوید. سخت است باور کنم که این بازی ارزش این اندازه توجه را دارد. اما خوشحالم که این اتفاق افتاد و این نشان می‌دهد که هر کسی می‌تواند این کار را انجام دهد و امیدوارم که بازی‌سازهای مستقل به انتشار پروژه‌هایشان تشویق شوند.»

دلیل موفقیت بازی Vampire Survivors

وی در ادامه افزود: «این صحبت‌ها را نه از روی مهربانی و خوش‌طینتی، بلکه از روی خودخواهی می‌گویم. من می‌خواهم بازی‌های بیشتری همانند Celeste، Undertale و Short Hikes ببینیم که به جایگاه اصلی‌شان می‌رسند.» وی در ادامه به دلایل موفقیت Vampire Survivors پرداخت و گفت: «هیچ ایده‌ای در این مورد ندارم و این ترسناک است. از زمان عرضه سعی کردم تا به اعداد نگاه نکنم و آنچه در دنیای آنلاین رخ می‌دهد روی من تأثیر نگذارد. من سرم را گرم بازی و شرکت کردم و توجهم را به بازخوردهایی که از دیسکورد و فروم‌های استیم دریافت کردم منعطف کردم.»

بهترین بازی های سبک Roguelike برای تازه کارها

بسته الحاقی جدید بازی از نظر گالانت، یک نامه عاشقانه برای بازی‌کنان است: «من کاملاً با این ایده که بازی‌های موردعلاقه‌ام، محتوای جدید دریافت کنند موافقم. اما امروزه DLCها باهدف درآمدزایی ساخته می‌شوند تا اینکه سرویس مناسبی به بازی‌کننده بدهند. با وجود تصور منفی از دی‌ال‌سی، سخت بود که یکی از آن‌ها بسازم؛ اما نمی‌توانستم جلوی افزودن محتوای بیشتر به بازی را بگیرم و باید به فکر شرکت هم باشم. امیدوار بودم که این محتوا قیمت مناسبی داشته باشد و بازی‌کنان آن را دوست داشته باشند و این چیزی است که به‌عنوان گیمر دوست دارم در فروشگاه‌های بازی ببینم.»

خالق Vampire Survivors در پایان گفت که او همیشه به پروژه‌های بعدی فکر می‌کند، اما جریان زندگی و کار تعیین کرده است. وی معتقد است که توسعه‌دهنده مستقل تحت فشار کار نمی‌کند و تا زمانی که تمام تیم با ایده موافق نباشند، دست به کاری نمی‌زند.

منبع: TheGamer

نوشته خالق Vampire Survivors موفقیت بازی را باورنکردنی خواند اولین بار در پارسی گیم پدیدار شد.