اف تی اپیک | پلتفرم بازی و سرگرمی برای تفریح و کسب درآمد دیجیتال شما

خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت در کشور شیلی تایید شد

خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت در کشور شیلی تایید شد

دادسرای اقتصادی کشور (به اختصار FNE) که نهاد تنظیم‌کننده بازار در کشور شیلی محسوب می‌شود، به تازگی تاییدیه‌اش در رابطه با خرید اکتیویژن بلیزارد توسط شرکت مایکروسافت را منتشر کرده است. به این واسطه شیلی به جمع کشور‌های برزیل، عربستان سعودی و صربستان که اضافه شدن مالک سری Call of Duty به جمع زیر‌مجموعه‌های ردموندی‌ها را تایید کرده‌اند، اضافه شده است.

از زمانی که اعلام شد مایکروسافت در ازای پرداخت مبلغ حدودا 69 میلیارد دلار قصد دارد اکتیویژن بلیزارد را به زیر‌مجموعه خود تبدیل کند، شرکت‌ها و نهاد‌های مختلفی به آن واکنش نشان دادند. برای مثال کشور برزیل اجازه انجام این امر را صادر کرد و در مقابل شرکت سونی با تمام توان از تحقق آن جلوگیری می‌کند. حال مشخص شده است که کشور شیلی به جمع تایید‌کنندگان قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت پیوسته است.

بهترین سال ها در صنعت بازی های ویدیویی

با وجود موفقیت مایکروسافت در کشور‌های مختلف، این شرکت در بازارهای بزرگ چندان خوش‌شانس نبوده است. نهاد بریتانیایی در اواسط مرحله دوم تحقیقات خود است. همچنین کمیسیون فدرال تجارت (به اختصار FTC) اخیرا از شرکت مایکروسافت شکایت کرده است. این امر از آن جهت است که نهاد آمریکایی باور دارد با اضافه شدن شرکت Activision Blizzard به زیر‌مجموعه‌های ردموندی‌ها، ایکس باکس به برتری غیر‌منصفانه در بازار بازی‌های ویدیویی دست پیدا خواهد کرد.

در تضاد با باور‌های نهاد‌های بریتانیایی و آمریکایی، FNE معتقد است که خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت به معنای کاهش قابل توجه سطح رقابت نیست. این نهاد کشور شیلی بیان کرده است که حضور ترکیبی ایکس باکس و اکتیویژن بلیزارد در بازار بازی‌های ویدیویی، از نظر انتشار و توزیع آثار، از آستانه مشخصی فراتر نرفته و باعث ایجاد نگرانی در رقبا نخواهد شد. علاوه بر این، FNE سهم مایکروسافت در بازار را مطابق و هم‌رده با سایر شرکت‌ها می‌داند.

دادسرای اقتصادی کشور شیلی اعتقاد دارد که مایکروسافت مجموعه‌های اصلی شرکت Activision Blizzard مثل کالاف دیوتی را به دلیل وجود رقبای متعدد از جمله شرکت‌های EA ،Take Two و Epic Games، انحصاری نخواهد کرد. همچنین این نهاد با استناد به نظر‌سنجی از بازیکنان اهل شیلی، باور دارد که حتی در صورت انحصاری شدن آثار اکتیویژن بلیزارد، کاربران کنسول و پلتفرم خود را تغییر نخواهند داد.

عدم انحصار Call of Duty به دلیل مالکیت مایکروسافت بر اکتیویژن

FNE اعلام کرده است که فروش بالای سری Call of Duty روی کنسول‌های پلی استیشن باعث می‌شود که مایکروسافت در جهت انحصاری کردن آن قدم برندارد. فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس، بارها به این نکته اشاره کرده و حتی به انتشار این مجموعه روی کنسول‌های شرکت نینتندو متعهد شده است. دلیل دیگر دادسرای اقتصادی کشور شیلی برای تایید خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، این است که بر اساس گفته‌های این نهاد بازیکنان ساکن در آمریکای لاتین به اندازه سایر بازیکنان به آثار این شرکت وابستگی ندارند.

بهترین بازی های تفنگی کامپیوتر

FNE اشاره می‌کند که حتی در صورت تبدیل شدن محصولات شرکت Activision Blizzard به بازی‌های انحصاری ایکس باکس، به دلیل اهمیت بازار بازی‌های کامپیوتر به ویژه فروشگاه استیم، این آثار همچنان روی پلتفرم‌هایی که به متعلق به مایکروسافت نبوده، قابل تجربه هستند. در پایان دادسرای اقتصادی کشور شیلی بیان می‌کند که دو رقیب اصلی مایکروسافت یعنی سونی و نینتندو، از خرید اکتیویژن بلیزارد آسیب نخواهند دید.

با این وجود که تایید کشور شیلی برای اضافه شدن Activision Blizzard به زیر‌مجموعه‌های مایکروسافت، خبر خوشی برای ردموندی‌ها است، اما هنوز راه درازی برای تحقق این امر باقی مانده و نهاد‌های مختلفی باید نظر خود را اعلام کنند.

نظر شما در مورد گفته‌های FNE چیست؟ آیا با آن‌ها موافق هستید؟ به نظر شما شیلی به درستی خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را تایید کرده است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Dualshockers

نوشته خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت در کشور شیلی تایید شد اولین بار در پارسی گیم پدیدار شد.