اف تی اپیک | پلتفرم بازی و سرگرمی برای تفریح و کسب درآمد دیجیتال شما

راهنمای نصب و رفع مشکلات بازی Apex Legends

راهنمای نصب و رفع مشکلات بازی Apex Legends

بازی Apex Legends یک عنوان در سبک اکشن اول شخص و به تل رویال است که در سال 2019 توسط کمپانی EA روانه بازار جهانی شد. این تا امروز به شدت محبوب است و از این رو راهنمای نصب و رفع مشکلات بازی Apex Legends می‌تواند به کسانی که در اجرا یا روند بازی به مشکل برخورده‌اند کمک کند. از سال 2019 تا امروز، این بازی برای بسیاری از پلتفرم‌ها منتشر شده و تا امروز که این پست نوشته شده است، سازندگان این اثر 15 فصل برای آن منتشر کرده‌اند. اگر می‌خواهید تجربه یک بازی شو تر اول شخص جذاب را داشته باشید، Apex Legends گزینه مناسبی برای شما است. با توجه به آنلاین بودن این بازی، راهنمای نصب و رفع مشکلات بازی Apex Legends شامل موارد بسیار کاربردی و مهمی است که می‌تواند به بسیاری از شما در اجرای بازی کمک کند.

راهنمای نصب و رفع مشکلات بازی Apex Legends

Apex Legends یک عنوان آنلاین است و با توجه به اینکه مدت زمان نسبتاً زیادی از انتشار آن می‌گذرد و همچنین تعداد زیادی از کاربران هر روزه در آن مشغول به بازی هستند، امکان کمی وجود دارد که باگ یا مشکلی در این عنوان وجود داشته باشد و حل نشود؛ اما هیچ بازی بدون مشکل نیست و با توجه به اینکه برای این عنوان به صورت مجدد آپدیت‌ها و محتوا جدید عرضه می‌شود، ممکن است با انتشار هر آپدیت مشکلاتی برای کاربران به وجود بیاید. بهتر است در ابتدا و قبل شروع این بازی، از سیستم مورد نیاز و نصب نرم افزارهای جانبی که در ادامه متن به شما توضیح خواهیم داد مطمئن باشید.

مشخصات سخت‌افزاری سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Apex Legends در ادامه آورده شده است؛ اگر سیستم شما حداقل سخت‌افزار را دارا باشد، بازی با گرافیکی متوسط و روبه پایین قابل‌اجرا خواهد بود؛ بر همین اساس قبل از پرسش سؤال «آیا این بازی به سیستم من می‌خورد؟» مشخصات سخت‌افزاری خود را با حداقل سیستم موردنیاز برای اجرای این بازی مقایسه کنید:

حداقل سیستم مورد نیاز :

سیستم‌عامل: Windows 7 64-bit
پردازنده: Intel Core i3-6300 3.8GHz / AMD FX-4350 4.2 GHz Quad-Core Processor
حافظه رم: 6 گیگابایت
کارت گرافیک: NVIDIA GeForce GT 640 / Radeon HD 7730
دایرکت‌ایکس: Version 11
فضای خالی: 56 گیگابایت (HDD)
حالت گرافیکی: 1080p / 60fps / Low Quality Settings

سیستم پیشنهادی :

سیستم‌عامل: Windows 7 64-bit
پردازنده: Ryzen 5 CPU or Equivalent
حافظه رم: 8 گیگابایت
کارت گرافیک: AMD Radeon™ R9 290, NVIDIA GeForce® GTX 970
دایرکت‌ایکس: Version 12
فضای خالی 56 گیگابایت (SSD)
حالت گرافیکی: 60fps at 1080p, High Settings

راهنمای نصب بازی Apex Legends

دقت داشته باشید که در اکثر بازی‌های آنلاین، حداقل سیستم مورد نیازی که در ابتدا معرفی می‌کنند با چیزی که شما قرار است امروز با آن روبرو شوید کمی فرق دارد. این روند طبیعی است زیرا با پشتیبانی و تغییرات فراوان، به مرور بازی مورد نظر سنگین‌ترین یا در بعضی مواقع که کم پیش میاید سبک‌تر می‌شود. در بازی Apex Legends شما می‌توانید با حداقل سیستم مورد نیازی که ذکر شده است بازی کنید، اما بهتر است رم شما بجای 6 گیگابایت، 8 گیگابایت باشد. همچنین حجم بازی در این تاریخ چیزی حدود 80 گیگابایت است. برای اجرای هر چه بهتر این بازی اولویت شما باید یک CPU قوی باشد؛ بازی‌های انلاین و بخصوص بتل رویال نیازمند یک پردازنده قوی هستند! همچنین با توجه به تعداد زیاد فایل‌های این بازی، برای اجرای بهتر بازی بهتر است در صورت داشتن هارد SSD، بازی را روی درایو SSD خود نصب کنید.

این بازی به صورت اورجینال و کاملاً آنلاین است، پس دقت داشته باشید هیچ نسخه کرکی از آن وجود ندارد. از آنجایی که بازی Apex Legends مجانی است و همه می‌توانند آن را بازی کنند، شما می‌توانید در دو فروشگاه Origin و Steam به آن دسترسی داشته باشید. پیشنهاد سایت ما فقط استفاده از نسخه Steam است. این عنوان نیاز به آموزش نصب خاصی ندارد و فقط کافی است در فروشگاه مورد نظر خودتان بازی را انتخاب کرده و خود به خود بعد از دانلود نصب می‌شود.

رفع مشکلات بازی Apex Legends

در ادامه مطلب، ما به رفع مشکلات بازی Apex Legends خواهیم پرداخت و اگر در اجرا یا روند بازی به ارور یا مشکلی برخورد کردید، می‌توانید به دنبال آن بگردید.

نکات کلیدی و عمومی که قبل از هر کاری باید بررسی شوند :

حتماً آنتی ویروس را قبل از خارج سازی فایل‌های فشرده خاموش کنید و پس از یک بار اجرای موفق بازی، پوشه‌ای که در آن بازی نصب شده و همچنین پوشه‌ای که Saveهای بازی در آن ذخیره می‌شوند را در حالت سفید آنتی ویروس قرار دهید. آموزش قرار دادن پوشه ها در حالت سفید آنتی ویروس
برای نصب و اجرای راحت بازی بهتر است از جدیدترین ورژن ویندوز 10 استفاده کنید. اما در هر صورت میتوانید روی نسخه 64 بیتی ویندوز 7 هم بازی کنید.
درایور کارت گرافیک خود را حتماً به آخرین نسخه سال 2022 ارتقاء دهید. اگر این کار را انجام ندهید، با توجه به انلاین بود بازی ممکن است با افت فریم مواجه شوید.
پیش نیازهایی همچون آخرین آپدیت مجموعه Microsoft Visual C++ 2013-2019، آپدیت تمامی سخت افزارها، آپدیت مجموعه کامل Net Framework و موارد این چنینی را بر روی کامپیوتر خود داشته باشید. اگر هم نداشته باشید، فروشگاه مورد نظر به صورت خودکار پیش نیازها را آپدیت میکند.
به هیچ عنوان بازی را در درایو یا پوشه‌ای نصب نکنید که نام فارسی مانند “بازی” دارد. حتماً باید بازی در درایو و پوشه‌ای نصب شود که به انگلیسی نام‌گذاری شده است مانند ” Games”.
حتماً بازی را از خود فروشگاه Steam یا Origin اجرا کنید. اگر امکان این کار نبود، بازی را به شکل Run as Administrator اجرا کنید.

کرش بازی در هنگام اجرا و یا در وسط بازی کردن یا ارور apex_crash.txt :

اگر شما نیز با چنین مشکلی دست‌وپنجه نرم می‌کنید، می‌توانید راه‌حل‌های زیر را دنبال کنید تا شاید به‌واسطه آن‌ها بتوانید مشکل کرش یا بیرون انداختن توسط بازی را برطرف سازید.

در ابتدا باید حداقل سخت افزار ذکر شده در صفحه بازی را داشته باشید.
بررسی کنید که تمام درایورهای شما که مهم ترین آن‌ها درایور کارت گرافیک است، آخرین نسخه باشند. اگر برنامه Microsoft Visual C++ را نصب دارید، آن را پاک کنید و دوباره نصب کنید.
بازی را به صورت Run as administrator اجرا کنید؛ بدین منظور روی آیکن بازی کلیک راست کرده و گزینه Run as Administrator را انتخاب کنید.
ممکن است به دلیل ضعیف بودن سیستم شما، یا درگیر بودن بیش از حد یک قطعه، شما نیاز به پایین آوردن تنظیمات گرافیکی داشته باشید. بهتر است از تنظیمات بازی و قسمت گرافیک، گزینه‌های موجود را در حالات پایین‌تر تست نمایید.
همانند بعضی از بازی‌ها، Apex Legends نیز به برنامه‌های جانبی مثل Discord, MSI Afterburner یا برنامه‌های مدیریت قطعات مثل MSI Center و Sync AURA و ICUE حساس است و ممکن است باز بودن این برنامه‌ها باعث کرش شود. بهتر است قبل از اجرای بازی این‌گونه نرم‌افزارها را ببندید.
اگر کارت گرافیک خود را به صورت دستی Overclock کرده‌اید، بهتر است قبل اجرا گرافیک خودتان را روی حالت Default قرار دهید. با محدود کردن استفاده حداکثری از گرافیک و پردازنده می‌توانید از کرش شدن بازی جلوگیری کنید.
غیرفعال کردن قابلیت GeForce Experience Overlay و Steam Overlay، اگر از کارت‌های گرافیک شرکت Nvidia یا در نسخه اورجینال از لانچر Steam استفاده می کنید، می‌توانید قابلیت Overlay را از طریق تنظیمات آن غیرفعال نمایید.
در استیم فایل های بازی را Verifay کنید. بدین منظور استیم را باز کرده و روی بازی کلیک راست و گزینه Properties را انتخاب کنید. به گزینه LOCAL FILES مراجعه کرده و VERIFY INTEGRITY OF GAME FILES را انتخاب کنید.
اگر از نرم افزار Origin استفاده میکند، فایل کش این برنامه را پاک کنید. برای این کار ابتدا اوریجین را به صورت کامل ببندید و سپس کلید ترکیبی Windows+R را بزنید. سپس در صفحه جدید باز شده، عبارت %ProgramData% بزنید. حالا پوشه Origin را پیدا کرده و محتوای آن را پاک کنید.

اگر تمام این راه‌ها را امتحان کردید و جواب نگرفتید، می‌توانید بازی را باز کنید و وقتی که صفحه بازی باز شد، به صورت مداوم کلید ترکیبی Alt+Enter را بزنید. این کار ممکن است برای شما عمل کند و بازی دیگر کرش نکند.

حل ارور DXGI_ERROR_ DEVICE_HUNG :

اگر کارت گرافیک Nvidia دارید، کافی است اخرین درایور GeForce Game Ready را دانلود کنید تا مشکل شما حل شود. همچنین میتواند به دلیل داغ شدن زیاد یکی از قطعات سیستم که معمولا کارت گرافیک است رخ دهد. بهتر است اگر اورکلاک میکنید سیستم را از حالت اورکلاک در بیاورید و در غیر این صورت تنظیمات بازی را پایین بیاورید و برنامه‌های جانبی غیرضروری ببندید.

حل مشکل 23 :

برای این ارور ابتدا فایل ها را توسط فروشگاه مورد نظر، Verify یا Repair کنید. در صورت حل نشدن مجبور به دانلود دوباره هستید.

حل ارور 4294967287 :

این مشکل به خاطر نرم افزار DirectX در فروشگاه Origin رخ می‌دهد. برای حل این ارور باید ابتدا به مسیر C:/Program Files (x86)/Origin Games/Apex Lengeds/__Installer/directx/redistand بروید و تمام فایل‌هایی که پسوند .cab را دارند پاک کنید. همچنین آنتی‌ویروس و ویندوز دفندر خود را خاموش کنید.

حل ارورهایی که در هنگام بازی رخ میدهد

بیشتر مشکلات گیمرها بخصوص گیمرهای ایرانی مربوط به اجرا در هنگام بازی و وصل شدن به سرورها است. در ادامه به معنی این ارورها و راه روش های حل آن میپردازیم.

حل ارور shoe، wheel، leaf و gnut :

این ارورها همگی بخاطر مشکلات شما در اینترنت میباشد. بهترین راهکار هم برای از بین بردن این مشکلات استفاده از DNS یا یک ابزار تغییر IP قوی است.

حل مشکل Party Leader Quit و Out of Sync with server :

این مشکل در حالت عادی به خاطر اینترنت رخ می‌دهد، اما اگر از پلتفرم PC استفاده می‌کنید و با توجه به مطمئن بودن از کیفیت اینترنت، بی دلیل هر بار این مشکل را دارید، شک نکنید به خاطر ضعیف بودن سیستم شما است. برای این کار باید تنظیمات گرافیکی را پایین بیاورید، بهتر است در ابتدا از قسمت تنظیمات گرافیکی گزینه Texture Streaming Budget را روی حالت None قرار دهید. اگر حل نشد گزینه‌های گرافیکی دیگر رو هم پایین‌تر بیاورید.

رفع مشکل لگ و  افت فریم در هنگام بازی :

برای رفع مشکل لگ و افت فریم در هنگام بازی می‌توانید گزینه‌های زیر را تست کنید:

در ابتدا باید حداقل سخت افزار ذکر شده در صفحه بازی را داشته باشید.
بررسی کنید که تمام درایورهای شما که مهم ترین آن‌ها درایور کارت گرافیک است، آخرین نسخه باشند.

بروزرسانی درایور کارت گرافیک به آخرین نسخه موجود

ممکن است که کارت گرافیک شما به آخرین نسخه نرم‌افزاری خود به روز نشده باشد بر همین اساس با مشکل پایین بودن FPS روبه رو هستید. با مراجعه به شرکت سازنده کارت گرافیک خود، NVIDIA یا AMD می توانید با وارد کردن اطلاعات کارت گرافیک خود، آخرین نسخه درایور آن را دریافت و نصب کنید.

دانلود درایور کارت گرافیک انویدیا
دانلود درایور کارت گرافیک AMD

اگر از کارت گرافیک‌های Nvidia استفاده کنید، وارد Nvidia Control Panel شوید و سپس از قسمت Manage 3D Settings گزینه Program Settings را انتخاب کنید. سپس از آنجا بازی Apex Legends را پیدا کنید و تغییرات زیر را در آن انجام دهید.

Anti-aliasing-Gamma Correction – Off
Antialiasing Mode – Application Controlled
Antialiasing Transparency – Off
CUDA GPUs – All
Low Latency Mode – Ultra
Power Management – Prefer Maximum Performance
Shader Cache – اگر بازی شما در هارد HDD نصب است آن را در حالت On بگذارید در غیر این صورت نیازی به تغییر نیست.
Texture filtering – Quality – High Performance
Threaded Optimization – Off
Triple Buffering – Off

ممکن است به دلیل ضعیف سیستم شما، یا درگیر بودن بیش از حد یک قطعه، شما نیاز به پایین آوردن تنظیمات گرافیکی داشته باشید. بهتر است از تنظیمات بازی و قسمت گرافیک، گزینه‌ها را در حالات پایین‌تر تست نمایید.
استیم فایل های بازی را Verifay کنید: بدین منظور استیم را باز کرده و روی بازی کلیک راست و گزینه Properties را انتخاب کنید. به گزینه LOCAL FILES مراجعه کرده و VERIFY INTEGRITY OF GAME FILES را انتخاب کنید.

حل ارور 0x0c000142 و 0x0c000005 :

برای حل این ارور کلید ترکیبی Win+R را بزنید و سپس در صفحه باز شده عبارت sfc /scannow را تایپ کنید و اینتر بزنید. بعد از تمام شدن عملیات، سیستم خود ریستارت کنید و مشکلتان به احتمال زیاد حل می‌شود. در غیر این صورت باید نرم افزارهای Microsoft Visual C++ و Net Framwork را نصب کنید.

حل ارور 0xc000007b :

این ارور در دارندگان کارت هار گرافیکی NVIDIA رخ میدهد. کافی است درایور فعلی خود را پاک کنید و جدیدترین درایور کارت گرافیک را از سایت ما دانلود کنید. مشکل شما حل میشود.

رفع مشکل کمبود فایل های Dll:

فرقی نمی‌کند چه در بازی Apex Legends و چه دیگر موارد مشابه، هرکجا با اروری مواجه شدید که به شما نامی همراه با dll را نمایش داد، بدانید که آن فایل در کتابخانه ویندوز شما برای اجرای آن بازی یا نرم افزار کم است و باید آن را تهیه و سپس در مکان مناسب قرار دهید. برای تهیه فایل های Dll می توانید نام فایل را مثلاً isdone.dll را در گوگل جستجو کرده یا به سایت زیر مراجعه کنید:

سایت دانلود فایل های Dll

این پست هم به پایان رسید و ما به اکثر مشکلاتی که ممکن است در هنگام اجرای و نصب Apex Legends با آن مواجه شوید، رسیدگی کردیم. همچنین نکاتی راجب نسخه‌های مختلف و آموزش نصب آن‌ها را برایتان قرار داده‌ایم. لازم به ذکر است آپدیت‌هایی برای این بازی منتشر شده که پیشنهاد ما این است حتماً آن‌ها را نصب کنید تا تجربه بهتری در اجرای بازی داشته باشید. در انتهای مطلب راهنمای نصب و رفع مشکلات بازی Apex Legends اول از همه امیدواریم که مشکلات و سؤالات شما به کلی رفع شده باشد. اما اگر مشکلی در اجرا بازی داشتید که در این مقاله به آن نپرداخته بودیم و یا هرگونه سؤال دیگر، کافی است از قسمت نظرات به ما اطلاع دهید تا به شما کمک کنیم.

نوشته راهنمای نصب و رفع مشکلات بازی Apex Legends اولین بار در پارسی گیم پدیدار شد.