اف تی اپیک | پلتفرم بازی و سرگرمی برای تفریح و کسب درآمد دیجیتال شما

فروش کنسول Playstation 5 به 30 میلیون دستگاه رسید

فروش کنسول Playstation 5 به 30 میلیون دستگاه رسید

پس از حضور سونی در نمایشگاه فناوری 2023 CES، این شرکت در حساب رسمی توییتر خود تایید کرد که کنسول Playstation 5 از نظر فروش اکنون به نقطه عطف چشمگیری رسیده است. به طوری که کنسول پلی استیشن 5 بیش از 30 میلیون دستگاه در سراسر جهان فروخته است. جیم رایان، رئیس و مدیرعامل سرگرمی‌های تعاملی سونی، اعلام کرد که ماه دسامبر «بزرگ‌ترین ماه فروش کنسول PS5» بوده است.

پس از یک ماه بسیار موفق آمیز برای پلی استیشن 5، سونی تایید کرد که این کنسول با فروش بیش از 30 میلیون دستگاه در سراسر جهان، به نقطه عطف جدیدی دست یافته است. این خبر اندکی پس از انبوهی از اعلامیه‌های شرکت سونی در نمایشگاه CES 2023 که در فواصل روزهای 5 تا 8 ژانویه برگزار می‌شود، منتشر شده است.

راهنمای خرید کنسول بازی پلی استیشن 5 + قیمت

با این حال، این تنها آغاز کار است، زیرا طبق گزارش‌ها، سازنده کنسول پلی استیشن انتظار دارد که 30 میلیون فروش در سال مالی 2023 (از اول آوریل 2023 تا پایان مارس 2024) داشته باشد. همچنین شایعه شده است که مدل جدیدی از پلی استیشن 5 در حال توسعه قرار دارد که دارای درایو دیسک قابل جدا شدن خواهد بود. با این وجود، سونی هنوز هیچ یک از این موارد را به صورت رسمی تایید نکرده است.

رونمایی از کنترلر Project Leonardo برای کنسول Playstation 5

ارقام فروش پلی استیشن در نمایشگاه CES 2023 تنها چیزی نبود که سونی برای ارائه در اختیار داشت، زیرا این شرکت همچنین یک کنترلر جدید را با نام رمز پروژه لئوناردو (Project Leonardo) معرفی کرد. این کنترلر به طور انحصاری برای پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد و قابل تنظیم است. سونی می‌گوید این کنترلر «برای حذف موانع بازی و کمک به بازیکنان معلول حرکتی برای بازی راحت‌تر و طولانی مدت در PS5 طراحی شده است». در همین حال، پلی استیشن هدست واقعیت مجازی PS VR2 را در تاریخ 22 فوریه (3 اسفند) با قیمت 549.99 دلار با بیش از 30 عدد بازی عرضه می‌کند.

بهترین بازی های پلی استیشن 5

در نوامبر سال 2022 رسانه VGC گزارش کرد که از کنسول Playstation 5 تعداد 25 میلیون دستگاه در سراسر جهان فروخته است که 5.7 میلیون دستگاه از این تعداد، در سال مالی 2022 فروخته شده است. پس از آن، 18 میلیون دستگاه تا پایان سال مالی جاری 2023 به فروش رسیده است. با در نظر گرفتن مجموع فروش 10.7 میلیون دستگاه در سال مالی جاری برای سونی، این شرکت اکنون تنها 3 ماه فرصت دارد تا 7.3 میلیون دستگاه دیگر را به فروش برساند و به هدف تعیین شده از 18 میلیون دستگاه تا پایان سال مالی جاری دست یپدا کند.

منبع: Gamingbolt

نوشته فروش کنسول Playstation 5 به 30 میلیون دستگاه رسید اولین بار در پارسی گیم پدیدار شد.