اف تی اپیک تلفیق سرگرمی، کسب درآمد و تکنولوژی

image_2022-02-19_132513

مجموعه سریال الیت (نخبه)

اِلیت (انگلیسی: Elite، با استایل E L I T Ǝ) یک مجموعه‌ی تلویزیونی اسپانیایی، در ژانرهای مهیج و درام از نت‌فلیکس است. این سریال دارای چهار فصل است و برای دو فصل دیگر نیز تمدید شده‌است.

خلاصهٔ داستان
سه دانش‌آموز از طبقه‌ی متوسط، برای ورود به مدرسه‌ی نخبگان اسپانیا (که تنها افراد ثروتمند در آن تحصیل می‌کنند)، بورسیه می‌شوند. پس از ورود به این مدرسه، آنها باید سعی کنند تا با چالش‌های جدیدی که پیش روی آنها قرار دارد روبه‌رو شوند و جایگاه خود را بین دیگر دانش‌آموزان پیدا کنند.

فصل ها
فصل ۱
پس از فروپاشی مدرسه، به سه دوست طبقه کارگر – ساموئل، نادیا و کریستین – بورسیه تحصیلی به لاس انسیناس، منحصر به فردترین مدرسه خصوصی در اسپانیا ارائه می شود. این بورسیه ها توسط شرکت ساختمانی که مقصر سقوط مدرسه است حمایت می شود. در لاس انسیناس، این سه در ابتدا توسط دانشجویان ثروتمند طرد می شوند. با پیشروی سال تحصیلی، زندگی آنها در تضاد سبک زندگی، رنجش، حسادت و کشش جنسی در هم می آمیزد. از طریق مجموعه‌ای از صحنه‌های بازجویی پلیس، داستان‌هایی از روابط شخصیت‌ها به مخاطب نشان داده می‌شود که منجر به قتل مارینا می‌شود.

https://www.google.com/search?q=%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiJlM3M14z2AhUrSPEDHb9oBugQ_AUoAXoECAIQAw#imgrc=pucc53zXK7XsYM&imgdii=e16ZW829kYK_OM

فصل ۲
پس از افشای قتل، فصل دوم به ناپدید شدن ساموئل می پردازد. در همین حال، سه دانش‌آموز جدید – والریو، ربکا و کایتانا – به مدرسه می‌پیوندند که هر کدام از آنها رازهای تاریک خود را دارند. آنها با دانش آموزان کلاس خود دوست می شوند در حالی که ساموئل به نقشه خود برای پاک کردن نام برادرش نانو، که متهم به قتل مارینا بود، ادامه می دهد. در همین حال، پولو برای پاک کردن وجدان خود اقدام به خودکشی می کند، اما در نهایت یاد می گیرد که با کمک کایتانا شاد زندگی کند. سلامت روانی اندر به دلیل سنگین نگه داشتن راز پولو بدتر می شود. کارلا به این باور می رسد که ساموئل مرده است، بنابراین او در مورد جنایت پولو اعتراف می کند، پولو دستگیر می شود، اما دو هفته بعد آزاد می شود و به مدرسه باز می گردد.

فصل ۳
دانشجویان وارد آخرین ترم تحصیلی خود در لاس انسیناس می شوند. در یک طرح فلش فوروارد، با دانش آموزان در مورد مرگ پولو در جشن فارغ‌التحصیلی مصاحبه می شود. پولو و کایتانا به استثنای والریو توسط همتایان خود به عنوان طرد شده رها می شوند. ساموئل و گوزمان به توطئه خود برای اجرای عدالت برای جنایات پولو ادامه می دهند. لو و نادیا برای دریافت بورسیه تحصیلی در دانشگاه کلمبیا با هم رقابت می کنند و باعث می شود که این دو دوستی متقابل برقرار کنند. آندر مبتلا به سرطان خون است و شیمی درمانی را شروع می کند و باعث ایجاد اصطکاک بین او و عزیزانش می شود. در شب فارغ‌التحصیلی، لو در حالت مستی، به‌طور تصادفی پولو را با چاقو می زند، که او تلو تلو خورد و به مرگ می افتد. ساموئل، گوزمان، آندر، عمر، نادیا، کارلا، والریو، ربکا و کایتانا توافق می‌کنند که قتل را پنهان کنند. مرگ پولو که نمی تواند مظنونی را پیدا کند، در نهایت به عنوان یک خودکشی شناخته می شود و والدینش به پلیس می گویند که او به قتل مارینا اعتراف کرده است. دو ماه بعد، ساموئل، گوزمان، آندر و ربکا بازگشتند تا سال آخر خود را با عمر، که به عنوان دانشجوی تمام وقت ثبت نام کرده است، تکرار کنند.

فصل ۴
با آمدن یک مدیر جدید و فرزندانش – آری، منچیا و پاتریک – پس از اینکه آری نزدیک به مرگ پیدا می شود، راز جدیدی رخ می دهد. داستان با یک ترم مدرسه جدید در لاس انسیناس و همچنین کارگردانی جدید (دیگو مارتین) شروع می شود: یکی از قدرتمندترین تاجران اروپا که آماده است مؤسسه لاس انسیناس را که به گفته او در حال اجرا است به ارمغان بیاورد. در چند سال گذشته، دوباره به مسیر برگشت. او سه فرزندش را با خود می آورد (کارلا دیاز، مارتینا کاریدی، مانو ریوس): سه نوجوان نیز عادت داشتند همیشه راه خودشان را بگیرند و هر وقت می خواهند آنچه را که می خواهند داشته باشند، مهم نیست که چه کسی سقوط کند، و چه کسی اتحادیه را به خطر می اندازد. و دوستی قوی دانش آموزانی که در مدرسه مانده اند.

بازخورد
فصل‌های اول و دوم، نظر مثبت منتقدان و مخاطبان را دریافت کردند. بسیاری این مجموعه را «لذتِ خجالت آور» (guilty pleasure) خواندند، و بازیِ بازیگران و نمایش مضامین بالغانه را تحسین کردند. فصل‌های سوم و چهارم، با کاهش رضایت طرفداران روبه‌رو شدند. اکثراً فصل چهارم را ضعیفترین فصل این مجموعه دانستند، و آن را تکراری و بدون داستانی خاص توصیف کردند.


گرداورنده:مهندس محمد رستمی