اف تی اپیک تلفیق سرگرمی، کسب درآمد و تکنولوژی

محوریت اصلی سری Yakuza احساسات انسانی است

محوریت اصلی سری Yakuza احساسات انسانی است

ماسایوشی یوکویاما، کارگردان بازی‌های یاکوزا، در قالب مصاحبه‌ای اعلام کرده که سری Yakuza تنها به کاوش در دنیای جرم و جنایت ختم نشده و محوریت اصلی آن احساسات و عواطف انسانی است.

از زمان آغاز سری یاکوزا در حدود 18 سال می‌گذرد و همچنان یکی از محبوب‌ترین و پر‌فروش‌ترین مجموعه‌های دوران مدرن صنعت ویدیو گیم محسوب می‌شود. سری مذکور به کمک داستان‌سرایی حماسی، شخصیت‌های عمیق و چند‌بعدی و ترکیب درام جنایی با المان‌های طنز، نظر مثبت بازیکنان و منتقدین را جلب کرده است. سری Yakuza به دلیل به تصویر کشیدن دنیای جرم و جنایت کشور ژاپن شناخته می‌شود. اما بنا به گفته ماسایوشی یوکویاما، کارگردان آثار این مجموعه، بازی‌های یاکوزا بیشتر به احساسات انسانی می‌پردازند.

با غیرقابل اعتمادترین شخصیت ها در بازی های ویدیویی آشنا شوید

در دنیای واقعی، یاکوزا یک سندیکای جنایی سازمان‌یافته ژاپنی با سابقه طولانی است. یاکوزا‌ها برای اولین بار در اوایل دهه 1700 به شهرت رسیدند. در این دوران آن‌ها شروع به محافظت از بازرگانان و سایر افراد در شهرهای ادو و اوساکا کردند. اعضای یاکوزا به دلیل بی رحمی و تمایلشان نسبت به استفاده از خشونت برای رسیدن به اهداف خود شناخته می‌شوند. در طول سال‌ها، یاکوزاها درگیر انواع و اقسام اعمال مجرمانه از جمله قاچاق مواد مخدر و انسان بوده‌اند. امروزه در حدود 24 هزار عضو یاکوزا در ژاپن زندگی می‌کنند که هم در فعالیت‌های اقتصادی قانونی شرکت داشته و هم دست به جرم و جنایت می‌زنند.

در مصاحبه اخیر رسانه Edge با کارگردان بازی‌های سری Yakuza، ماسایوشی یوکوما توضیح می‌دهد که بسیاری از افراد تصور می‌کنند این مجموعه با محوریت گروه‌های یاکوزایی ژاپن است. اما این فرض حقیقت ندارد. به گفته او، تمرکز اصلی سری یاکوزا قرار دادن بازیکنان در شرایط مرگ یا زندگی به منظور بر‌انگیختن احساسات انسانی است. با این وجود که تمرکز روی احساسات و عواطف در بازی‌های اصلی سری Yakuza دیده شده و این جنبه عموما مورد استقبال قرار می‌گیرد، اما این ویژگی لزوما در آثار فرعی وجود ندارد.

سری Yakuza با نام Like a Dragon منتشر خواهد شد

گفته‌های ماسایوشی یوکویاما حقیقت دارند، زیرا آثار سری یاکوزا شخصیت‌هایی را به تصویر می‌کشد که در دنیای جرم و جنایت گرفتار شده‌اند و باید با چالش‌ها و انتخاب‌های ناشی از این سبک زندگی دست و پنجه نرم کنند. در حالی که سری Yakuza از خشونت و جنایت‌هایی که بخشی از دنیای یاکوزا‌ها است، دوری نمی‌کند، اما در مقابل آن روی بعد انسانی اتفاقات تمرکز دارد. این بازی‌ها با موضوعاتی از جمله وفاداری، خیانت و رستگاری سر‌و‌کار دارند و در کنار هم تجربه‌هایی را می‌سازند که فراتر از جرم و جنایت است.

بهترین سری بازی‌ های اکشن

آخرین اثر سری Yakuza که در خارج از ژاپن با این نام منتشر شده، بازی Yakuza: Like a Dragon است. از این به بعد مجموعه مذکور عبارت «یاکوزا» را کنار گذاشته و تحت عنوان Like a Dragon در سراسر دنیا ارائه خواهد شد. به نظر می‌رسد سازندگان به این واسطه قصد دارند از تصور اشتباه بازیکنان مبنی بر به تصویر کشیدن زندگی یاکوزا‌ها در این مجموعه جلوگیری کنند.

نظر شما در مورد اهمیت احساسات انسانی به عنوان محوریت اصلی سری Yakuza چیست؟ آیا با گفته‌های کارگردان این مجموعه موافق هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Gamerant

نوشته محوریت اصلی سری Yakuza احساسات انسانی است اولین بار در پارسی گیم پدیدار شد.