اف تی اپیک تلفیق سرگرمی، کسب درآمد و تکنولوژی

معرفی مانیتور گیمینگ سامسونگ Odyssey Neo G9: اولین مانیتور دوگانه 4K

معرفی مانیتور گیمینگ سامسونگ Odyssey Neo G9: اولین مانیتور دوگانه 4K

شرکت سامسونگ به‌صورت رسمی از نسل جدید مانیتور گیمینگ Odyssey در نمایشگاه CES 2023 رونمایی کرد. نسل جدید مانیتور گیمینگ سامسونگ شامل دو مدل حرفه‌ای با اسامی Odyssey OLED G9 و Odyssey Neo G9 با نرخ تازه‌سازی 240 هرتز و همچنین پشتیبانی از پورت دیسپلی 2.1 می‌شود.

شرکت سامسونگ با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی رسماً از مانیتورهای جدید اودیسی رونمایی کرد. دو مدل جدید کیفیت گرافیکی بی‌نظیر و بدون رقیب ارائه می‌کنند و در کنار آن‌ها، قابلیت‌های تازه‌ای ارائه شده تا کاربران بهترین تجربه ممکن را داشته باشند. این مانیتورها نه‌تنها مناسب بازی بلکه برای کار و تماشا فیلم و ویدیو هم بسیار کاربردی هستند.

اولین مدل به نام Odyssey Neo G9 یک مانیتور فوق عریض است که اولین مانیتور فوق عریض دوگانه با وضوح بالا شناخته می‌شود. نوآوری سامسونگ در زمینه استفاده از صفحه‌نمایش دوگانه باعث شده تا گیمر به‌طور کامل در جهان بازی غرق شود و تجربه‌ای منحصر به فرد داشته باشد. هون چونگ، معاون کل بخش کسب و کار صفحه‌نمایش سامسونگ در این مورد گفت: «ما آینده مانیتورهای گیمینگ را با Odyssey Neo G9 رقم می‌زنیم. این مانیتور با قابلیت‌های جدید و کیفیت وضوح عالی به بازی‌ها جان می‌بخشد.»

معرفی Odyssey Neo G9

در مورد مشخصات مانیتور Odyssey Neo G9 باید گفت که این محصول دارای میدان دید یا زاویه دید باورنکردنی است. وضوح 7,680×2,160 در نظر گرفته شده است و در نهایت نسبت ابعادی 32:9 را شاهدیم. تابه‌حال هیچ مانیتوری با این نسبت ابعاد ساخته نشده است و این اولین در نوع خود به‌حساب می‌آید. اندازه صفحه‌نمایش جدید سامسونگ، 57 درجه با خم 1000R است. سامسونگ از فناوری پنل مینی LED استفاده کرده تا تصویری کاملاً شفاف و زیبا از محیط بازی نمایش داده شود. صفحه‌نمایش مات باعث شده تا بازتاب روی صفحه به حداقل برسد.

راهنمای خرید مانیتور گیمینگ

پشتیبانی از پورت دیسپلی 2.1 باعث شده تا سرعت انتقال تصویر نسبت به نسل قبل دو برابر شود. این پورت همچنین میزان لگ و تأخیر در ارسال اطلاعات را به حداقل می‌رساند. نرخ تازه‌سازی 240 هرتز در نظر گرفته شده است تا گیم‌پلی بازی کاملاً روان نمایش داده شود. دومین مدل معرفی شده به نام Odyssey OLED G9 دارای پنل 49 اینچ از نوع کواد HD دوگانه با خم 1800R و نسبت ابعادی 32:9 است. این مانیتور از فناوری نقطه کوانتومی اولد استفاده می‌کند و هر پیکسل جداگانه روشن و خاموش می‌شود.

نرخ تازه‌سازی 240 هرتز برای مدل اولد در نظر گرفته شده است. برنامه‌های مخصوص یوتیوب، نتفلیکس و آمازون پرایم به‌صورت مستقیم روی مانیتور نصب است و بدون نیاز به کامپیوتر می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. هاب گیمینگ سامسونگ روی مانیتور نسل جدید اودیسی نصب شده است و می‌توان از طریق کلاود هم به بازی پرداخت. قیمت و تاریخ عرضه مانیتورهای گیمینگ سامسونگ مشخص نیست.

بهترین مانیتورهای HDR: آیا کیفیت بالا ارزش هزینه‌ی اضافه را دارد؟

منبع: Wccftech

نوشته معرفی مانیتور گیمینگ سامسونگ Odyssey Neo G9: اولین مانیتور دوگانه 4K اولین بار در پارسی گیم پدیدار شد.