اف تی اپیک تلفیق سرگرمی، کسب درآمد و تکنولوژی

هیدئو کوجیما از ادامه حیات پس از مرگ در قالب هوش مصنوعی می‌گوید

هیدئو کوجیما از ادامه حیات پس از مرگ در قالب هوش مصنوعی می‌گوید

هیدئو کوجیما، خالق سری Death Stranding، در مصاحبه جدید خود اعلام کرده که قصد دارد برای مدت زیادی بازی ساخته و حتی پس از مرگ در قالب هوش مصنوعی استودیو کوجیما پروداکشنز را مدیریت کند.

بدون شک تمامی افراد یک لیست طولانی از کارهایی دارند که می‌خواهند قبل از پایان عمر خود آن‌ها را انجام دهند. اما هیدئو کوجیما، کارگردان بازی‌های سری دث استرندینگ، حتی برای پس از پایان عمر خود نیز برنامه دارد. در واقع او معتقد است که بعد از مرگ به هوش مصنوعی تبدیل شده و همچنان به ساخت بازی ادامه خواهد داد.

بهترین بازی های آخرالزمانی

خالق سری Metal Gear اخیرا در مصاحبه‌ای با رسانه IGN حاضر شده است. به این واسطه از هیدئو کوجیما در مورد وجود اصول و فلسفه‌ای که او بخواهد پس از پایان عمرش، همچنان استودیو Kojima Productions به آن‌ها پایبند باشد، پرسیده شد. کارگردان بازی Death Stranding در پاسخ به این سوال از برنامه‌های نسبتا منحصر‌به‌فرد خود برای زندگی پس از مرگ گفته است.

وی در این رابطه چنین بیان کرده است: «تا زمانی که زنده باشم استودیو کوجیما پروداکشنز را رهبری خواهم کرد. آن چه برای من اهمیت دارد، این است که ویژگی‌های خاص ما در زمینه خلق آثار دست نخورده باقی بماند. احتمالا در آینده به یک هوش مصنوعی تبدیل شده و همچنان در استودیو Kojima Productions حضور خواهم داشت. اگر می‌خواهید به خلق آثار جدید ادامه دهید، باید از روش‌های مختلف الهام بگیرید. به همین دلیل تصور می‌کنم حتی اگر یک هوش مصنوعی باشم، همچنان به همکاری با دیگران برای ساخت بازی‌های جدید ادامه می‌دهم.»

هیدئو کوجیما به صورت هوش مصنوعی به ساخت بازی‌ها کمک می‌کند

با توجه به این که هیدئو کوجیما اغلب در جهت از بین بردن محدودیت‌های صنعت ویدیو گیم حرکت می‌کند و در عین حال به داستان‌های پیچیده علاقه زیادی دارد، چندان تعجب‌آور نیست که پس از مرگ به دنبال یک مراسم ساده نباشد. در حال حاضر مشخص نیست آیا در آینده علم به حدی پیشرفت خواهد کرد که بتوان فردی را پس از مرگ به هوش مصنوعی تبدیل کرد یا خیر.

مصاحبه هیدئو کوجیما با رسانه IGN، تنها به اسرار زندگی پس از مرگ محدود نمی‌شود. علاوه بر این، او نکات مختلفی از پروژه‌های آینده خود ارائه کرده است. برای مثال مشخص شده است که فیلم Death Stranding احتمالا فاقد شخصیت سم پورتر بریجز خواهد بود. این امر از آن جهت است که هیدئو کوجیما قصد ندارد این فیلم یک باز‌گویی ساده از داستان بازی دث استرندینگ باشد.

نظر شما در مورد ادامه حیات هیدئو کوجیما به صورت هوش مصنوعی چیست؟ آیا این اتفاق در آینده رخ داده یا تنها یک رویای بلند‌پروازانه است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: The Gamer

نوشته هیدئو کوجیما از ادامه حیات پس از مرگ در قالب هوش مصنوعی می‌گوید اولین بار در پارسی گیم پدیدار شد.