اف تی اپیک | پلتفرم بازی و سرگرمی برای تفریح و کسب درآمد دیجیتال شما

هیدئو کوجیما: انتشار بازی Metal Gear Solid 2 تقریبا غیر‌ممکن بود

هیدئو کوجیما: انتشار بازی Metal Gear Solid 2 تقریبا غیر‌ممکن بود

هیدئو کوجیما، خالق سری متال گیر، به تازگی اعلام کرده است که به دلیل وقایع 11 سپتامبر قصد داشت از انتشار بازی Metal Gear Solid 2 صرف‌نظر کند.

بازی متال گیر سالید 2 یکی از آثار مشهور و شناخته‌شده تاریخ ویدیو گیم است. این اثر به دلیل گیم‌پلی عالی و روایت داستانی در‌گیر‌کننده که حاوی پیش‌بینی‌های دقیق بسیاری است، در بین بزرگ‌ترین ساخته‌های هیدئو کوجیما قرار می‌گیرد. حال مشخص شده است که بازی Metal Gear Solid 2 قرار بود پایانی بسیار دراماتیک داشته باشد. اما سازندگان به دلیل رویداد‌هایی در دنیای واقعی آن را کنار گذاشته‌اند.

رتبه بندی بازی‌ های Metal Gear بر اساس کیفیت

پایان اصلی بازی متال گیر سالید 2 با برخورد یک تانکر با منطقه منهتن همراه بود. اما سازندگان پس از وقایع 11 سپتامبر 2001 که به واسطه آن مرکز تجارت جهانی در یک حمله تروریستی ویران شد، تصمیم گرفتند که این بخش را حذف کنند. این اتفاق تاثیر زیادی روی هیدئو کوجیما گذاشته و او در مصاحبه اخیر خود جزئیات بیشتری در این رابطه ارائه کرده است.

خالق سری متال گیر، در مصاحبه با IGN، به صحبت در مورد استرس و وضعیت ناراحت‌کننده‌اش در زمان انتشار بازی Metal Gear Solid 2 پرداخته است. این اثر در ابتدا قرار بود در فصل پاییز سال 2001 روی پلی استیشن 2 منتشر شود. اما پس از وقایع 11 سپتامبر لازم بود که پایان‌بندی تغییر کند، به همین دلیل انتشار بازی متال گیر سالید 2 به ماه نوامبر موکول شد.

هیدئو کوجیما قصد خروج از کونامی را داشت

به واسطه نگرانی و فشار ناشی از حملات 11 سپتامبر، هیدئو کوجیما قصد داشت که شرکت کونامی را ترک کند. اما کاگه ماسا کوزوکی، رئیس و موسس شرکت Konami، توانست او را از این اقدام منصرف کند. با این که بازی Metal Gear Solid 2 پس از حملات 11 سپتامبر منتشر شده بود، اما برج‌های تجارت جهانی و ساختمان پنتاگون در آن وجود داشتند.

هیدئو کوجیما در مصاحبه خود می‌گوید: «همان‌طور که در فکر این بودم چه کاری انجام دهم، با آقای کوزوکی در مورد ترک شرکت کونامی صحبت کردم. در آن زمان او به من گفت پس از انتشار بازی متال گیر سالید 2 ، بازیکنان در مورد خالق آن و کسی که این اثر را فروخته، صحبت خواهند کرد. کوزوکی شک داشت که بازیکنان درباره چیز دیگری صحبت کنند و  گفت که آماده هر اتفاقی است.»

با غیرقابل اعتمادترین شخصیت ها در بازی های ویدیویی آشنا شوید

خالق سری Metal Gear در ادامه گفته است: «وقتی که دیدم کوزوکی تا چه اندازه آماده است که جلو برود، تصمیم قطعی گرفتم که در کنار هم بازی Metal Gear Solid 2 را منتشر کنیم. اتفاقات پس از ارائه این بازی را همه بازیکنان در جریان هستند.»

گفته‌های هیدئو کوجیما به خوبی نشان می‌دهد که بنیان‌گذار کونامی تا چه اندازه در انتشار بازی متال گیر سالید 2 و ادامه فعالیت او در این شرکت ژاپنی تاثیر‌گذار بوده است. همچنین به این واسطه مشخص می‌شود که کاگه ماسا کوزوکی نگران خالق سری متال گیر بوده و حتی در زمان استرس به او کمک کرده است.

نظر شما در مورد وضعیت سخت و دشوار انتشار بازی Metal Gear Solid 2 برای هیدئو کوجیما چیست؟ آیا موافق تاثیر‌پذیری بازی‌های ویدیویی از وقایع دنیای واقعی و تغییر در آن‌ها هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: The Gamer

نوشته هیدئو کوجیما: انتشار بازی Metal Gear Solid 2 تقریبا غیر‌ممکن بود اولین بار در پارسی گیم پدیدار شد.