اف تی اپیک | پلتفرم بازی و سرگرمی برای تفریح و کسب درآمد دیجیتال شما

کد منبع League of Legends سرقت شد؛ ریوت گیمز باج نمی‌دهد

کد منبع League of Legends سرقت شد؛ ریوت گیمز باج نمی‌دهد

سرورهای شرکت Riot Games هفته گذشته تحت حمله هکرها قرار گرفت و در روند کاری این شرکت و بازی‌های آن اختلال ایجاد کرد. در حالی که ریوت گیمز از عدم سرقت اطلاعات بازی‌کنان می‌گوید، هکرها ادعای سرقت کد منبع League of Legends را دارند. آن‌ها با ارسال ایمیلی به مدیریت ریوت گیمز، درخواست پرداخت مبلغ مشخصی در ازای کد منبع بازی دارند. ریوت گیمز این درخواست را رد کرده و می‌گوید که هیچ‌گاه به هکرها باج نخواهد داد.

کد منبع League of Legends به همراه Teamfight Tactics و پلتفرم ضد تقلب در طی یک حمله سایبری که طبق گفته استودیو به‌واسطه مهندسی اجتماعی صورت گرفته است؛ سرقت شد. هکرها تصمیم به فروش کد منبع دارند و از سازنده درخواست خرید و باج‌گیری دارند. ریوت می‌گوید که هیچ اطلاعات شخصی و داده‌های بازی‌کنان سرقت نشده است و اینکه نشانه‌ای مبنی بر سرقت اطلاعات محرمانه نمی‌بیند. این بازی‌ساز می‌گوید که روند تحقیقی ادامه دارد و بازی‌کنان را از پیشرفت پرونده آگاه خواهد کرد.

ریوت گیمز در صفحه‌ی توییتر خود نوشت: «امروز یک ایمیل باج‌گیری دریافت کردیم. نیازی به گفتن نیست که ما به کسی باج نمی‌دهیم. در حالی که این حمله فعالیت ما را مختل کرد و ممکن است در آینده هم مشکلات ایجاد کند، باید تأکید کنیم که هیچ اطلاعات مربوط به بازی‌کنان و اطلاعات شخصی سرقت نشده است.» امروز مشخص شد که کد منبع League of Legends طی حمله هکرها سرقت شده است و آن‌ها توانسته‌اند به سرورهای اصلی دست پیدا کنند.

عواقب سرقت کد منبع League of Legends 

سازنده لیگ آو لجندز می‌گوید که به درخواست هکرها پاسخ نمی‌دهد. البته آن‌ها هشدار می‌دهند که درز کدهای بازی ممکن است منجر به ساخت چیت‌های جدید شود و عملکرد بازی را مختل کند. استودیو در ادامه افزود: «از هنگام وقوع جمله، تمام تلاش خود را برای بررسی تأثیر آن روی آنتی‌چیت انجام داده‌ایم و آماده‌ایم تا آپدیت‌ها و پچ‌های تازه را در سریع‌ترین زمان ممکن منتشر کنیم.» این نشان می‌دهد که ادعای هکرها مبنی بر سرقت کدها واقعی است و ممکن است که موجی از چیت‌های جدید در هفته‌های آتی پدیدار شوند.

راهنمای بازی League of Legends: انتخاب بهترین نقش برای مبتدیان

ریوت گیمز در ادامه هشدار دارد که کدهای منبع فاش‌شده شامل تعدادی «قابلیت‌های آزمایشی» هستند که ممکن است در آینده رسم فعال شوند. محتوای جدید ممکن است هیچ‌گاه منتشر نشود و استودیو نسبت به شایعاتی که بعدها قرار است دامن‌گیر طرفداران شود هشدار داده است. تیم امنیتی در حال بررسی شرایط است و همچنین اقدامات قانونی در جریان است و قرار است که تکنیک هکرها در گزارش مفصلی تشریح شود و آن‌ها قدم‌های جدی برای جلوگیری از تکرار این وضعیت برداشته‌اند.

پچ جدید لیگ آو لجندز قرار است هشتم فوریه منتشر شود و احتمالاً جلوی خطرات بیشتر را بگیرد. گفتنی است بازی جدید League of Legends توسط کمیته رده‌بندی سنی کره‌ جنوبی فاش شده است و به‌زودی خبرهای بیشتری دریافت می‌کنیم.

منبع: PCGAMER

نوشته کد منبع League of Legends سرقت شد؛ ریوت گیمز باج نمی‌دهد اولین بار در پارسی گیم پدیدار شد.