اف تی اپیک تلفیق سرگرمی، کسب درآمد و تکنولوژی

یک گیمر نابینا موفق به تجربه بازی God of War: Ragnarok شد

یک گیمر نابینا موفق به تجربه بازی God of War: Ragnarok شد

به لطف قرار دادن قابلیت‌های منحصر به فرد دسترسی‌ توسط استودیو سانتامونیکا، گیمری نابینا موفق به تجربه بازی God of War: Ragnarok (گاد اف وار رگناروک) شده است.

براساس گزارشات به دست آمده از رسانه Sky News، یک گیمر نابینا با نام مستعار SightlessKombat در حال حاضر مشغول تجربه بازی گاد اف وار رگناروک است و به خاطر وجود دسترسی‌های بینظیر این بازی برای افراد ناتوان، این گیمر موفق شده بدون کمک دیگران به انجام این عنوان محبوب بپردازد. SightlessKombat در این باره به مخاطبان توضیح می‌دهد که از ابتدای تولد خود نابینا بوده و در طول زندگی آسیبی که باعث از بین رفتن بینایی‌اش شود، رخ نداده است. وی در ادامه توضیحات خود تاکید کرد که در مدت طولانی هیچ اطلاعی از نحوه‌ی عملکرد بازی‌های ویدئویی نداشته است.

بهترین نقل قول های بازی God of War

این گیمر که به نام بن نیز شناخته می‌شود، سعی کرده در ابتدای تجربه گیمینگ خود از بازی‌هایی که نیاز به انجام کارهای سنگین و پیچیده دارند، کارش را شروع نکند و بیشتر به سراغ آثاری که ساده‌تر هستند و روی صدا تمرکز دارند برود. بن سعی دارد تجربه‌های مختلفی را از بازی‌های گوناگون کسب کند و این تجربیات از برخی آثار نیاز به کمک افراد بینا دارد. این گیمر در این رابطه توضیح داد که این تجربه کاملا از طریق حدس‌های صوتی و آگاهانه بود. این استراتژی تا به امروز در بازی‌هایی که گزینه‌های دسترسی کافی ندارند، ادامه دارد.

همانطور که احتمالا می‌دانید بازی جدید سری خدای جنگ دارای تنظیمات و گزینه‌های دسترسی (Accessibility) فوق‌العاده زیادی است که بازیکنان دارای شرایط خاص می‌توانند برای بهبود تجربه‌ی خود از آن‌ها استفاده کنند. افرادی که شرایط خاص دارند می‌توانند با استفاده از راهنمای صوتی درون بازی به بخش تنظیمات هدایت شوند و دسترسی‌های مورد نظر برای راحتی خود را تنظیم کنند. آنها می‌توانند تمامی علامت‌ها، چگونگی نمایش آیتم‌ها، اعلام دشمنان و موارد دیگر را براساس شرایط خاص خودشان تنظیم کنند. دسترسی ابتدایی بازی توانایی تنظیم موارد مهم درون بازی را می‌دهد و بن با استفاده از همان تنظیمات توانسته به تجربه بازی بپردازد.

تجربه شگفت‌انگیز یک گیمر نابینا از بازی God of War: Ragnarok

قابلیت تنظیم کامل کلیدهای کنترلر یک گزینه کاملا ساده و مفید است و بن آن را بسیار کاربردی می‌داند. علاوه بر این مورد، تنظیمات دسترسی حرکتی زیادی در بازی God of War Ragnarok وجود دارد که بسیاری از وظایف درون بازی را به صورت خودکار انجام می‌دهند یا ورودی دکمه‌های آن‌ها را به‌طور قابل‌ توجهی ساده‌تر می‌کند. این قابلیت به بن کمک می‌کند تا نیازی به دقت بسیار بالا در حرکات خود نداشته باشد. همچنین ویژگی‌های دسترسی جابجایی در محیط و راهنمای آن به بن کمک می‌کند که بداند در هر لحظه به کجا برود یا به چه جهتی بچرخد.

در مجموع، این مجموعه از ویژگی‌ها و گزینه‌های دسترسی به بن اجازه داده تا بدون نیاز به کمک فردی دیگر، مراحل بازی پرطرفدار گاد اف وار رگناروک را پشت سر گذاشته و آن را تجربه‌ای بی‌نظیر و آزادانه به شمار آورد. به گفته بن تنها در مکان‌هایی به کمک دیگر افراد نیاز داشت که می‌خواست معمایی را حل کند. متاسفانه درون بازی دسترسی‌های زیادی در رابطه با چگونگی حل یک معما توسط یک فرد نابینا وجود ندارد.

نمرات و نقد بازی God of War Ragnarok: پایان باشکوه حماسه نورس

SightlessKombat در ادامه توضیحات خود گفت که برای استفاده از درخت مهارت و منوهای بازی نیز مشکل دارد و برای این کار باید یک همراه بینا داشته باشد. با این حال بن امیدوار است که در به‌روزرسانی‌های آینده‌ی بازی جدید خدای جنگ، استودیو سانتامونیکا راه حلی برای غلبه بر این مشکل ارائه کند. لازم به ذکر بوده که استودیو سانتا مونیکا تنها در چند هفته پیش و در مراسم گیم اواردز 2022 برنده جایزه‌ی بخش نوآوری در گزینه‌های دسترسی به واسطه بازی God of War Ragnarok شد.

این در حالی است که بازی انحصاری دیگر پلی استیشن یعنی بازی The Last of Us Part 1 نیز در این بخش، نامزد دریافت این جایزه شده بود. واضح است که پلی‌ استیشن تلاش زیادی می‌کند تا بتواند بازی‌های خود را تا حد امکان در دسترس تمامی طرفدارانش قرار دهد و تجربه لذت‌بخشی را برای آن‌ها به وجود بیاورد.

منبع: Dualshockers

نوشته یک گیمر نابینا موفق به تجربه بازی God of War: Ragnarok شد اولین بار در پارسی گیم پدیدار شد.