اف تی اپیک تلفیق سرگرمی، کسب درآمد و تکنولوژی

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه اعلام کرده که کمیسیون اروپا (به اختصار EC) در حال آماده شدن برای ارسال یک هشدار ضد انحصار به مایکروسافت در رابطه با قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد است.

کمیسیون اروپا نهاد اجرایی اتحادیه اروپا محسوب می‌شود. این نهاد قوانین خود را عمدتا در زمینه‌های اقتصادی اعمال کرده و قوانین ضد انحصار را برای تضمین شرایط مطلوب برای کالا‌ها و خدمات مصرفی وضع می‌کند. با تصمیم مایکروسافت برای به دست آوردن مالکیت شرکت اکتیویژن بلیزارد، EC یکی از نهاد‌هایی است که در مورد آن تحقیق می‌کند. حال مشخص شده که کمیسیون اروپا مشغول آماده‌سازی بیانیه اعتراضی است و به این واسطه نگرانی‌های خود در رابطه با اضافه شدن Activision Blizzard به زیر‌مجموعه‌های Microsoft را اعلام خواهد کرد.

گوگل و انویدیا مخالف مالکیت مایکروسافت بر اکتیویژن بلیزارد

ماده 101 قانون ضد انحصار کمیسیون اروپا به وضوح هر‌گونه توافق بین دو شرکت مستقل را که به محدود شدن رقابت منجر می‌شود، ممنوع کرده است. همچنین ماده 102 مانع از فعالیت مدیرانی می‌شود که از موقعیت خود برای اعمال قیمت‌های نا‌عادلانه، شرایط معاملاتی غیر‌معمول و هر گونه تعهد غیر‌قابل قبول سوء‌استفاده می‌کنند. قدرت اجرایی این دو ماه موجب می‌شوند که کمیسیون اروپا، متشکل از 27 کشور، اختیار کامل برای اطمینان از عدم محدود شدن بازار رقابتی در اختیار داشته باشد.

انتشار بیانیه اعتراضی یک گام رسمی در تحقیقات کمیسیون اروپا در رابطه با نقض قوانین ضد انحصار است. این رویه‌ای است که برای اطلاع طرف‌های ذیر‌بط از ایرادات مطرح شده علیه آن ها استفاده می‌شود و مخاطبین می‌توانند اسناد را بررسی و کتبا پاسخ داده یا درخواست رسیدگی شفاهی کنند. بیانیه مشابهی در دسامبر گذشته به دلیل نقض قوانین ضد انحصار اتحادیه اروپا به شرکت متا ارسال شده است.

مخالفت‌ها در رابطه با ادغام شرکت‌های مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد، همان‌طور که گوگل و انویدیا قبلا بیان کرده‌اند، عمدتا به دلیل نگرانی نهاد‌ها نسبت به از بین رفتن بازار رقابتی است. اعتقاد آن‌ها بر این است که ردموندی‌ها از موقعیت خود استفاده می‌کنند تا سایر پلتفرم‌ها را از دسترسی به آثار شرکت Activision Blizzard محروم کنند. کمیسیون فدرال تجارت (به اختصار FTC) پیش از این در دادخواست خود توضیح داده بود که مایکروسافت از طریق سرویس اشتراکی و فضای ابری برتری بزرگی در بازار بازی‌های ویدیویی دارد. به همین دلیل هر‌گونه مالکیت جدید به برتری نا‌عادلانه و مانع از ایجاد رقابت در اکوسیستم ویدیو گیم خواهد شد.

خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت در کشور شیلی تایید شد

شرکت Microsoft در قالب گزارش رویترز اعلام کرده که در حال حاضر مشغول همکاری با کمیسیون اروپا به منظور رفع نگرانی‌ها است. همچنین این شرکت باری دیگر تکرار می‌کند که هدف آن‌ها از خرید اکتیویژن بلیزارد «ارائه بازی‌های بیشتر به طیف گسترده‌تری از بازیکنان است». ناظر ضد انحصار اتحادیه اروپا که ضرب‌الاجل 11 آوریل (22 فروردین 1402) را برای تصمیم‌گیری اعلام کرده، هنوز هیچ اظهار نظری در مورد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت نکرده است.

منبع: Dualshockers

نوشته ادغام اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت با هشدار ضدانحصار اتحادیه اروپا روبه‌رو شد اولین بار در پارسی گیم پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید