اف تی اپیک تلفیق سرگرمی، کسب درآمد و تکنولوژی

شایعاتی در مورد پایان کار استودیو 343 Industries روی سری بازی Halo منتشر شد و جنجال زیادی به پا کرد. بسیاری این خبر را پایان ایکس باکس خواندند و به نقل قولی از فیل اسپنسر اشاره کردند که اهمیت بازی هیلو را گوشزد می‌کرد. استودیو توسعه‌دهنده با انتشار پیامی نوشت که آن‌ها همچنان به کار روی این مجموعه بازی مشهور ادامه می‌دهند و به این شکل، شایعات اخیر تکذیب شد.

استودیو 343 Industries بیانیه‌ای مطبوعاتی در توییتر منتشر کرد و نوشت: «هیلو و مستر چیف ماندگار هستند. 343 همچنان به توسعه بازی Halo در حال حاضر و در آینده ادامه می‌دهد و داستان‌های افسانه‌‌ای، بخش چندنفره و محتوای بیشتری که هیلو را فوق‌العاده می‌کند می‌سازد.» این بیانیه توسط مدیر استودیو به نام پیر هینتز امضاء شده است و نشان می‌دهد که آن‌ها به عهد خود در مورد بازی هیلو پایبند هستند و قرار نیست این مجموعه بازی را کنار بگذارند. 343 Industries همچنان سازنده اصلی این مجموعه بازی باقی می‌ماند.

شایعات اخیر پس از آن منتشر شد که مایکروسافت تصمیم به اخراج ده هزار کارمند باسابقه گرفت. بخشی از این کارمندان متعلق به ایکس باکس بودند و در استودیوهای بازی‌سازی مشغول به کار بودند. این مسئله باعث شد تا گزارش‌هایی در مورد نارضایتی استودیو 343 منتشر شود و اینکه اعضای استودیو از اجبار ایکس باکس به تولید بازی Halo رضایت ندارند. موج جدید اخراج در مایکروسافت توسط کارمندان فعلی و سابق استودیو 343 نقد شد.

ادامه‌ی ساخت بازی Halo

پاتریک وارن، طراح ارشد سابق بخش چندنفره هیلو در صفحه‌ شخصی‌اش نوشت: «اخراج در استودیو 343 Industries نباید اتفاق می‌افتاد و بازی Halo Infinite باید وضع بهتری داشته باشد. دلیل هر مورد، مدیریت نامناسب در حین توسعه بازی هیلو اینفینیت است که استرس زیادی روی سازندگان به‌منظور خلق بهترین هیلو ممکن وارد کرد. آن‌ها برای ساخت هیلو بهتری فشار وارد کردند و به خاطر آن اخراج شدند.» فیل اسپنسر در پیامی، ناراحتی خود را نسبت به اخراج کارمندان ابزار کرد و گفت که این عمل قطعاً به آن‌ها صدمه می‌زند.

رتبه بندی مجموعه Halo بر اساس کیفیت

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت دلیل اخراج گسترده را اصلاح سرمایه‌گذاری و تخصیص درست کارمندان به فعالیت‌هایی دانسته که می‌توانند در بلندمدت برای این شرکت پول‌ساز شوند. نادلا معتقد است که سرمایه‌گذاری روی نقاط قوت به‌جای فعالیت همه‌جانبه برای آینده این شرکت بهتر خواهد بود. نتفلیکس و آمازون هم اخیراً کارمندان زیادی را اخراج کرده‌اند و هزینه‌ها را با توجه به شرایط اقتصادی جدید کاهش داده‌اند.

بازی Halo Infinite آخرین نسخه این سری است که توسط 343 توسعه یافت و در سال 2021 منتشر شد. تولید بازی با مشکلات متعدد مواجه بود و بسیاری از محتوای اصلی بازی همچنان در حال ساخت است. این استودیو در نهایت بخش کوآپ داستانی را به دلیل فشار کاری و ضیق وقت کنار گذاشت.

منبع: TheGamer

نوشته استودیو 343 Industries به ساخت بازی Halo ادامه می‌دهد اولین بار در پارسی گیم پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید