اف تی اپیک تلفیق سرگرمی، کسب درآمد و تکنولوژی

به تازگی گزارش‌هایی منتشر شده که طبق آن‌ها بازی جدید سری Tomb Raider (توم ریدر) به خوبی در حال پیشرفت بوده و این اثر در واخر سال میلادی جاری رونمایی خواهد شد.

از زمانی که آخرین ماجراجویی لارا کرافت را در قالب بازی Shadow of the Tomb Raider تجربه کردیم، در حدود پنج سال می‌گذرد. اما به نظر می‌رسد که به زودی قادر خواهیم بود باری دیگر کنترل این باستان شناس بریتانیایی را در دست گرفته و در تاریخ جهان کاوش کنیم. این امر از آن جهت است که طبق گزارش‌ها، بازی جدید سری Tomb Raider توسط استودیو Crystal Dynamics در حال ساخت بوده و اواخر امسال معرفی خواهد شد.

بازی هایی که در سال 2023 ده ساله می شوند

در حال حاضر مشخص نیست که رونمایی از بازی تازه سری توم ریدر در چه زمان و مکانی رخ خواهد داد. با این حال اعلام شده که روند ساخت این اثر به خوبی در حال پیشرفت بوده و با پایان پشتیبانی از بازی Marvel’s Avengers، تمام تمرکز اعضای استودیو کریستال داینامیکس روی آن معطوف خواهد شد.

خبر رونمایی از بازی جدید سری Tomb Raider توسط میلر راس و در قالب گزارشی در وب سایت Xputer اعلام شده است. وی در ادامه فاش کرده است که پس از خروج برایان واگونر، توسعه‌دهنده ارشد بازی اونجرز، روند توقف پشتیبانی از این اثر تسریع شده است. از آن جایی که ناشر بازی تازه توم ریدر یعنی Amazon Game Studios در تلاش برای رونمایی آن در سال جاری است، اعضای باقی مانده تیم سازنده بازی Marvel’s Avengers به زودی به این پروژه منتقل می‌شوند.

بازی جدید Tomb Raider با آنریل انجین 5 ساخته می‌شود

هم اکنون اطلاعات زیادی از بازی جدید سری Tomb Raider در دسترس قرار ندارد. تنها می‌دانیم که به واسطه فروش بخش غربی اسکوئر انیکس، این شرکت ژاپنی دیگر ناشر مجموعه توم ریدر نخواهد بود. در حال حاضر بسیاری از استودیو‌های غیر‌زاپنی شرکت Square Enix تحت مالکیت شرکت Embracer Group قرار دارند. با این حال سازنده مجموعه‌های Tomb Raider و Deus Ex تغییر نکرده و استودیو‌های قبلی آثار تازه آن‌ها را خواهند ساخت.

بهترین سری بازی‌ های اکشن

در رابطه با بازی جدید سری Tomb Raider، تنها اطلاعات تایید شده این است که اثر مذکور با استفاده از موتور Unreal Engine 5 ساخته خواهد شد. بر اساس بازی‌نامه فاش شده در سال 2022، بازی تازه مجموعه توم ریدر با اسم رمز Project Jawbreaker در حال ساخت بوده و در قالب آن داستان ماجراجویی‌های گروهی از مهاجمان مقبره که لارا کرافت نقش مربی آن‌ها را ایفا می‌کند، روایت خواهد شد. این اطلاعات به صورت رسمی تایید نشده‌اند، اما سرعت کریستال داینامیکس برای حذف، به آن‌ها اعتبار می‌بخشد.

در صورتی که بازی جدید سری Tomb Raider در اواخر سال جاری معرفی شود، می‌توان تصور کرد که این اثر در مقطعی از سال 2024 یا احتمالا اوایل سال 2025 منتشر خواهد شد. حتی دقیق‌ترین برنامه‌ریزی‌ها هم ممکن است محقق نشوند و تاخیر‌های داخلی می‌توانند به راحتی تاریخ رونمایی را تغییر دهند. به همین دلیل ممکن است که در اواخر امسال شاهد رونمایی از بازی تازه توم ریدر نباشیم.

منبع: The Gamer

نوشته بازی جدید سری Tomb Raider اواخر امسال معرفی می‌شود اولین بار در پارسی گیم پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید