اف تی اپیک تلفیق سرگرمی، کسب درآمد و تکنولوژی

استودیو GSC Game World، توسعه دهنده بازی Stalker 2: Heart of Chornobyl (استاکر 2) در یک سال گذشته مانند بسیاری از دیگر اوکراینی‌ها، لحظات سختی را به دلیل حمله روسیه پشت سر گذاشته است. جنگ روسیه با این کشور منجر به خسارات جبران ناپذیری شده است، اما با همه این‌ها، تیم توسعه تلاش کرده است تا بازی آینده خود را به پایان برساند. در این میان، ماریا گریگوروویچ، تهیه‌کننده اصلی بازی Stalker 2: Heart of Chornobyl، در مورد چالش‌هایی که استودیو و کارکنان آن در پی جنگ با آن‌ها مواجه بودند، صحبت کرده است.

همان‌طور که در مصاحبه با رسانه Wired گزارش شده است، گریگوروویچ می‌گوید: «رانندگان با اتوبوس‌های اورژانس خود در طول زمستان در دفتر GSC آماده عمل بودند. طرح خروج افراد با تمام زمان‌بندی‌ها و نقاط تعیین شده نیز آماده اجرا بود. در صورت نیاز به اقدام، کارمندان از مسئولیت‌های سازماندهی شده خود به خوبی آگاه بودند.»

نمایش تیراندازی و شرح داستان در تریلر گیم پلی بازی STALKER 2

همچنین، به نقل از گزارش بدست آمده، استودیو GSC قصد دارد که کارکنان خود را به اوزهرود، شهری کوچک‌تر و دورتر از محل جنگ منتقل کند. در مقابل، 200 کارمند به همراه خانواده هایشان این اقدام را پذیرفتند و برخی دیگر به شهر بوداپست نقل مکان کرده‌اند. اکنون، تیم توسعه دهنده، در مناطقی همچون اوکراین و پراگ تقسیم شده است و برخی حتی در خط مقدم با نیروهای روسی می‌جنگند.

با این حال، به نظر می‌رسد متقاعد کردن کارکنان برای ترک کردن خانه‌هایشان کار آسانی نبوده است. گریگوروویچ در این باره گفت: «برخی از مردم ساکن در منطقه کیف مطمئن بودند که بوچا یا ایرپین (دو منطقه در حومه شهر)، در هر اتفاقی به نسبت ایمن خواهند بود. این یک معجزه است که ما آن‌ها را متقاعد کردیم که در نهایت با توجه به تمام رعب و وحشتی که بعد از آن اتفاق افتاد، آنجا را ترک کنند.»

تاثیرات جنگ روسیه بر توسعه بازی Stalker 2

این استودیو در نهایت موفق شد تا 500 نفر از کارکنان را با خانواده‌هایشان و حیوانات خانگی که به همراه داشتند، خارج کند. گریگوروویچ توضیح داد: «اجاره ماشین کار تقریباً غیرممکنی بود و ایستگاه‌های راه آهن و اتوبوس مملو از جمعیت بود. در عین حال، ما نیاز داشتیم که در هر ثانیه بسیار متمرکز باشیم». Wired همچنین گزارش داد که مدیران در استودیو، فقط دو یا سه ساعت می‌خوابیدند، زیرا در طول شبانه روز برای به پایان رساندن پروژه‌ها در GSC کار می‌کردند.

در رابطه با اثر استاکر 2، تیم GSC پس از شروع جنگ، تصمیم گرفت نام را به املای اوکراینی تغییر دهد، در حالی که روسی بودن آن بیشتر به رسمیت شناخته شده است. گریگوروویچ یادآور شد: «این یک بازی در مورد حادثه چرنوبیل است که در منطقه کیف قرار دارد. همچین توسط یک تیم اوکراینی قبل از جنگ ساخته شده و بعد از شروع جنگ به چیزی بزرگ‌تر و غیرقابل مقایسه تبدیل شده است. اکنون این یک محصول ملی به حساب می‌آید که هدف آن نشان دادن این است که اوکراین نه تنها در میدان جنگ فوق‌العاده مؤثر و شجاع است، بلکه از نظر میراث فرهنگی نیز به همان اندازه ارزشمند است. چیزی که باید به جهان نشان داده شود.»

سیستم مورد نیاز بازی Stalker 2

علیرغم تمام درگیری‌ها و چالش‌های بعد از آغاز جنگ، تیم GSC همچنان در حال توسعه بازی Stalker 2 است، به طوری که تریلر جدیدی از گیم پلی این بازی، درست قبل از آغاز سال جدید میلادی منتشر شد. استودیو اوکراینی قول انتشار بازی استاکر 2 در سال 2023 را داده است. STALKER 2 Heart of Chornobyl برای کنسول‌ ایکس‌باکس سری اس، ایکس باکس سری ایکس و کامپیوتر منتشر خواهد شد.

منبع: Thegamer

نوشته به واسطه حمله روسیه بازی Stalker 2 به اثر بزرگ‌تری تبدیل شده است اولین بار در پارسی گیم پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید