اف تی اپیک تلفیق سرگرمی، کسب درآمد و تکنولوژی

طبق گزارش جدیدی از جیسون شرایر، روزنامه نگار بلومبرگ، به تازگی جوزف استاتن یکی از سازندگان اصلی سری Halo (هیلو) از استودیو 343 Industries جدا شده است. استاتن که در سال 2020 به این استودیو ملحق شده بود، گفته می‌شود که در مایکروسافت می‌ماند تا دوباره به تیم انتشارات ایکس باکس بپیوندد. بخشی که او در سال 2020 برای کمک به استودیو 343 و نهایی کردن توسعه بازی Halo Infinite ترک کرده بود.

به دنبال گزارش‌های قبلی مبنی بر اخراج‌ گسترده کارمندان مایکروسافت، این اقدام آن‌ها بر چندین استودیو ایکس باکس و بتسدا، به ویژه 343 Industries تأثیرگذار بوده و به گفته شرایر، تیم سازنده کمپین Halo Infinite به شدت ضربه خورده است. هیلو اینفینیت به طور رسمی با یک سال تاخیر در دسامبر 2021 عرضه شد و با تلاش برای برای راضی نگه داشتن طرفداران، به طور کلی عملکرد مثبتی ار خود بر جای گذاشت. در حال حاظر هیچ جزئیاتی در مورد محتوای کمپین آینده این بازی اعلام نشده است و خبرهای پیش رو فقط سوالات بیشتری در مورد آینده Halo Infinite ایجاد می‌کند.

منحصر به فردترین طراحی کاراکترها در بازی های ویدیویی

استاتن در واقع به عنوان کارگردان سینماتیک در بین سازندگان سه گانه اصلی سری Halo در استودیو بانجی حضور داشته و مسلما به توسعه بیشتر روایت این فرنچایز کمک‌های بسیاری کرده است. همچنین زمانی که او در بانجی مشغول بود، روی بازی Destiny نیز تاثیر به خصوصی داشت. اگرچه در سال 2013، یک سال قبل از انتشار نهایی بازی، از آن جا جدا شد. وی شش ماه بعد، دوباره در استودیوهای بازی‌سازی ایکس‌باکس در جایگاه ارشد ظاهر شد و در کار نویسندگی آثار ReCore و Crackdown 3 مشارکت داشت. در حال حاظر هم عنوان شغلی استاتن در 343 Industries، مدیر خلاقیت بازی هیلو اینفینیت است. کماکان مشخص نیست که او در آینده چه نقشی را برای مایکروسافت ایفا خواهد کرد.

تاثیرات اخراج کارمندان مایکروسافت و ایکس باکس

خبر اخراج 10 هزار نفر از کارمندان شرکت مایکروسافت برای اولین بار دیروز منتشر شد، اما مشخص نبود که این امر بر ایکس باکس و بخش بازی آن چه تاثیرات قابل توجهی خواهد گذاشت. علاوه بر استودیو 343، تأیید شد که کارمندان بتسدا نیز تحت تأثیر قرار گرفته اند. مایکروسافت خرید بتسدا را در اوایل سال 2021 نهایی کرد و حدود 2000 کارمند را به لیست حقوقی و دستمزد خود اضافه کرد.

بهترین بازی های فضایی که باید تجربه کنید

شایان ذکر است که مایکروسافت در حال حاضر یک خرید بزرگ‌تر دیگر در لیست خود دارد. این خرید، به دست آوردن مالکیت اکتیویژن بلیزارد، ناشر بازی Call of Duty، به قیمت 69 میلیارد دلار است که به واسطه آن، 9000 کارمند دیگر به مایکروسافت اضافه می‌شود. در این میان، مایکروسافت با فشار قابل توجهی از سوی نهادهای نظارتی در ایالات متحده، اتحادیه اروپا و بریتانیا مواجه است.

منبع: Eurogamer

نوشته جوزف استاتن از سازندگان اصلی سری Halo از استودیو 343 Industries جدا شد اولین بار در پارسی گیم پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید