اف تی اپیک تلفیق سرگرمی، کسب درآمد و تکنولوژی

فدراسیون بازی سازان اروپا (به اختصار EGDF) به صورت رسمی اعلام کرده است که از قرار گرفتن شرکت اکتیویژن بلیزارد در بین زیرمجموعه های مایکروسافت حمایت می‌کند.

اوایل هفته گذشته، EGDF بیانیه رسمی خود را در رابطه با مالکیت شرکت Microsoft بر Activision Blizzard منتشر و موضع خود را روشن کرد. در این بیانیه آمده است: «فدراسیون بازی سازان اروپا از خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت حمایت می‌کند. این امر از آن جهت بوده که ادغام مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد تاثیرات مثبت بالقوه‌ای روی رقابت در بازار بازی‌های ویدیویی خواهد داشت. این تاثیر مثبت موجب می‌شود که نگرانی‌ها نسبت به محدود شدن رقابت بین کنسول‌ها و سرویس‌های اشتراکی از بین برود.»

ادغام اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت با هشدار ضدانحصار اتحادیه اروپا روبه‌رو شد

EGDF در ادامه اضافه کرده است: «علاوه بر این، به وضوح مشخص است که شرکت سونی با پلتفرم پلی استیشن، بیشترین سهم را از بازار بازی های ویدیویی داشته و مایکروسافت با خرید اکتیویژن بلیزارد همچنان در موقعیت رقیب آن قرار دارد». با این حال، در ادامه بیانیه فدراسیون بازی سازان اروپا آمده که این سازمان «نگران ادغام‌های اخیر صنعت ویدیو گیم در بازار جهانی» است.

مالکیت اکتیویژن بلیزارد برتری ناعادلانه‌ای برای مایکروسافت ندارد

EGDF یک سازمان تجاری است که استودیو‌های بازی سازی در 21 کشور در سراسر اروپا را نمایندگی می‌کند. اعضای این فدراسیون شامل استودیو‌های مستقر در کشور‌های فرانسه، آلمان، ایتالیا، پرتغال، رومانی، صربستان و انگلستان می‌شود. اقدام انگلستان برای خروج از اتحادیه اروپا تاثیری در وضعیت عضویت این کشور در فدراسیون بازی سازان اروپا نداشته است.

EGDF به وضوح از خط فکری مایکروسافت پیروی می‌کند. این شرکت قبلا استدلال کرده بود که حتی در صورت اضافه شدن اکتیویژن بلیزارد به زیرمجموعه‌هایش، شرکت سونی همچنان تسلط خود در بازار بازی های ویدیویی را حفظ خواهد کرد. انویدیا و گوگل جزو شرکت‌های مخالف اقدام Microsoft هستند که اخیرا به کمیسیون فدرال تجارت آمریکا در مورد خرید ناشر سری Call of Duty ابراز نگرانی کرده‌اند. این دو شرکت معتقد هستند که از طریق اضافه شدن اکتیویژن بلیزارد به زیرمجموعه های مایکروسافت، این شرکت برتری نا‌عاد‌لانه‌ای به دست خواهد آورد.

گوگل و انویدیا مخالف مالکیت مایکروسافت بر اکتیویژن بلیزارد

در کشور آمریکا، FTC قرار نیست تا پیش از ماه اوت به پرونده تصاحب اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت در دادگاه رسیدگی کند. این بدان معنا است که تا اواخر سال میلادی جاری حکم این نهاد اعلام نخواهد شد. پیش از این ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، گفته بود که نسبت به انجام قرارداد خرید «بسیار مطمئن» است.

منبع: GamesRadar+

نوشته حمایت فدراسیون بازی سازان اروپا از مالکیت مایکروسافت بر اکتیویژن بلیزارد اولین بار در پارسی گیم پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید