اف تی اپیک تلفیق سرگرمی، کسب درآمد و تکنولوژی

اخیرا 10 هزار کارمند مایکروسافت شغل خود را از دست دادند که این تعداد، شامل کارکنان استودیوی بتسدا، توسعه دهنده سری Gears of War و استودیو 343 Industries، سازنده سری هیلو، می‌شود. از این رو، سازندگان سابق بازی Halo Infinite به دنبال اخراج از مایکروسافت، در رسانه‌های اجتماعی به انتقاد از این شرکت پرداختند.

پاتریک رن، طراح ارشد سابق بخش چند نفره بازی Halo Infinite که اکنون در استودیو Respawn روی اثر Star Wars Jedi: Survivor کار می‌کند، یکی از این کارمندان سابقی به حساب می‌آید که از «مدیریت نالایق مایکروسافت» انتقاد کرده است. او در صفحه توییتر خود گفت: «اخراج نیروها از 343 اینداستریز نباید اتفاق می‌افتاد و هیلو اینفینیت باید در وضعیت بهتری قرار می‌گرفت. دلیل هر دوی این موارد، بی‌کفایتی مدیریت در طول توسعه هیلو اینفینیت است که باعث ایجاد استرس شدید در کسانی می‌شود که سخت تلاش می‌کنند تا Halo را به بهترین شکل ممکن بسازند. افرادی که من هر روز با آن‌ها کار می‌کردم علاقه زیادی به هیلو داشتند و می‌خواستند یک بازی عالی برای طرفداران بسازند. آن‌ها به ایجاد یک هیلو بهتر کمک کردند و به خاطر آن اخراج شدند.»

بهترین بازی های جنگی Xbox One

تایلر اونز، یکی دیگر از کارمندان سابق 343 Industries که اکنون در Respawn مشغول کار روی بازی Apex Legends است، در توییتی انتقاد خود را بیان کرد. این توسعه‌دهنده به خستگی و کلافه شدن خود در مورد رویه‌ها و سیاست‌های تجاری مایکروسافت که مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند، اشاره کرد و گفت: «به عنوان یک طرفدار هیلو، واقعا از شیوه‌ها و سیاست‌های تجاری مایکروسافت که به آرامی چیزهایی را که دوست دارم از بین می‌برد، خسته شده‌ام. سوء استفاده این شرکت بزرگ برای مشوق‌های مالیاتی و اخراج در مواجهه با سودهای عظیم و پاداش‌های اجرایی، Halo را برای شکست نهایی آماده می‌کند.»

انتقاد سازندگان سابق بازی Halo Infinite از مایکروسافت

در پایان سال گذشته میلادی، تام فرنچ، مدیر خلاق بخش چند نفره Halo Infinite استودیو 343 Industries را ترک کرد. به تازگی خبر جدایی جوزف استاتن، رئیس خلاق استودیو 343 اینداستریز و یکی از عوامل اصلی سازنده سری هیلو را منتشر کردیم که در حال حاظر به ایکس باکس بازگشته است. در حالی که مایکروسافت هنوز به صورت رسمی به انتقادات کارمندان سابق Halo پاسخ نداده است، می‌توانیم احتمال سقوط Halo Infinite را شاهد باشیم؛ اگرچه شرکت برای تعادل و جبران زیان‌ها در تلاش برای تجدید ساختار است.

این اخراج‌ها، نشانه نگران کننده‌ای از کشمکش‌ها در مایکروسافت تلقی می‌شود و به علاوه، آینده فرنچایز هیلو را زیر سوال می‌برد. با توجه به یک پست وبلاگی که در پایان سال 2022 از 343 Industries بیان شد: «ما متعهد هستیم که Halo Infinite را با انتشار هر به‌روزرسانی بهتر کنیم». لازم به ذکر است که آپدیت بزرگ بعدی این بازی، تحت عنوان Echoes Within در قالب فصل سوم قرار است در تاریخ 7 مارس (16 اسفند) عرضه شود.

رتبه بندی مجموعه Halo بر اساس کیفیت

نظر شما در مورد انتقاد سازندگان سابق بازی Halo Infinite از مایکروسافت چیست؟ آیا فکر می‌کنید این تعلیق به آی پی Halo آسیب بیشتری می‌رساند؟ دیدگاه خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Eurogamer

نوشته سازندگان سابق بازی Halo Infinite از مدیریت مایکروسافت انتقاد دارند اولین بار در پارسی گیم پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید