اف تی اپیک تلفیق سرگرمی، کسب درآمد و تکنولوژی

مایکروسافت رسما اعلام کرد که فروش لایسنس ویندوز 10 به‌صورت دیجیتالی در روز 31 ژانویه 2023‌ (11 بهمن) متوقف می‌شود. علاقه‌مندان پس از این تاریخ دیگر قادر به خرید Windows 10 برای کامپیوتر خود به‌صورت آنلاین نخواهند بود و لازم است که لایسنس ویندوز 11 را تهیه کنند. این جزو اولین اقدامات مایکروسافت برای پایان پشتیبانی از ویندوز 10 است و پشتیبانی از این سیستم‌عامل روز چهاردهم اکتبر سال 2025 رسما پایان می‌یابد.

توضیحات تازه‌ای به صفحه فروش لایسنس ویندوز 10 در فروشگاه مایکروسافت اضافه شده است: «31 ژانویه 2023، آخرین روز برای خرید و دانلود قانونی Windows 10 است. این سیستم‌عامل همچنان تا روز چهاردهم اکتبر پشتیبانی می‌کند و آپدیت‌های امنیتی به‌منظور حفاظت از کامپیوتر در مقابل ویندوز و بدافزارها دریافت خواهد کرد.» این بدین معنی است که پشتیبانی نرم‌افزاری کامل از این سیستم‌عامل هم قطع می‌شود و تنها به‌روزرسانی‌های امنیتی در دسترس قرار می‌گیرند.

گفتنی است مالکان فعلی ویندوز 10 نیازی به نگرانی نخواهند داشت و این سیستم‌عامل حدود سه سال دیگر پشتیبانی می‌شود. قابلیت‌های تازه همانند DirectStorage که امکان بازیابی اطلاعات از حافظه را سریع‌تر می‌کند هم برای این کاربران فراهم می‌شود. ردموندی‌ها پیشنهاد استفاده از تازه‌ترین نسخه این سیستم‌عامل را دارند و کاربران را به ارتقاء به ویندوز 11 دعوت می‌کنند. پایان فروش لایسنس ویندوز 10 از فروشگاه مایکروسافت به معنی پایان فعال‌سازی لایسنس نیست. بلکه می‌توان کدهای ویژه را از فروشگاه‌های شخص ثالث حتی با قیمت کمتر خرید. البته در صورت کاهش تعداد لایسنس‌ها، احتمال افزایش قیمت وجود دارد.

پایان فروش لایسنس ویندوز 10

با نزدیک شدن به موعد قطع پشتیبانی Windows 10، کاربران جدید موظف به نصب ویندوز 11 خواهند شد. آپدیت‌های اخیر باعث شده‌اند تا سیستم‌عامل جدید به‌طور کامل از بازی‌های دایرکت‌ایکس 10 و دایرکت‌ایکس 11 پشتیبانی کند. با توجه به قابلیت‌های جدید Windows 11 از جمله تب‌های فایل اکسپلورر و همچنین نظم بخشیدن به دسکتاپ و پشتیبانی کامل از بازی‌های جدید و ایکس باکس، نصب تازه‌ترین نسخه به شما پیشنهاد می‌شود. البته قبل از آن لازم است سیستم مورد نیاز ویندوز 11 را چک کنید و ببینید که آیا کامپیوتر شما از این سیستم‌عامل پشتیبانی می‌کند یا خیر؟

چطور ویندوز را برای اجرای بهتر بازی ها بهینه کنیم؟

تنها ده روز برای خرید ویندوز 10 پرو با قیمت 139 دلار در فروشگاه مایکروسافت باقی مانده است. با توجه به پایان پشتیبانی از این سیستم‌عامل، خرید آن را پیشنهاد نمی‌کنیم و بهتر است به نسخه جدیدتر فکر کنید. ردموندی‌ها در حال آماده‌سازی برای معرفی ویندوز 12 هستند و ممکن است که سال آینده از آن رونمایی شود.

منبع: PCGAMER

نوشته فروش لایسنس رسمی ویندوز 10 این ماه متوقف می‌شود اولین بار در پارسی گیم پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید