اف تی اپیک تلفیق سرگرمی، کسب درآمد و تکنولوژی

بازی Fospoken اثر جدید شرکت اسکوئر انیکس است که با همکاری سونی و انحصاراً برای PS5 و کامپیوتر منتشر می‌شود. این بازی روی دویدن و حرکات سریع تمرکز کرده است و داستان هم ماجرای شخصیتی را روایت می‌کند از زندگی واقعی‌اش و بدهی‌هایش فرار می‌کند و می‌دود تا به دنیایی خیالی پا می‌گذارد. رسانه‌ها و مجله‌های بازی به بررسی محصول جدید در ژانر نقش‌آفرینی پرداخته‌اند و در مطلب نمرات و نقد بازی Forspoken، بخش‌های کوتاهی از بررسی کامل را خواهیم خواند و دلایل ضعیف و قوت بازی را خواهیم دید. همراه پارسی گیم باشید.

شخصیت اصلی بازی پس از آنکه فشارهای زندگی واقعی را حس می‌کند، به یک‌باره از وسط نیویورک به دنیای خیالی Athia منتقل می‌شود. او خود را یک جنگجو می‌بیند و اینکه باید خود را از این جهان نجات دهد. شروع بازی چندان دلپسند نیست و طبیعت این جهان فانتزی چنگی به دل نمی‌زند. همچنین کات‌سین‌ها و صحنه‌های سینمایی هم با دقت کمی ساخته شده‌اند و نگارش داستان چندان حرفه‌ای نیست. دیالوگ‌هایی را خواهید شنید که مربوط به داستان‌های بسیار ضعیف از فیلم‌های هالیوودی هزاره جدید است.

نقد بازی Forspoken

حدود 58 بررسی برای این بازی ثبت و منتشر شده است. اکثر آن‌ها بیشتر به مشکلات اثر اشاره می‌کنند و اینکه چطور اسکوئر انیکس نتوانسته از پس هویت بخشی به شخصیت اصلی و روند بازی بربیاید. مشکلات مختلفی در بازی وجود دارد که در ادامه مطلب نمرات و نقد بازی Forspoken به آن‌ها خواهیم پرداخت. این محصولی است که نسخه کامپیوتر آن هنوز اجرا نشده است و ممکن است که گزارش‌های منفی در این مورد هم علاوه بر بررسی‌های ضعیف منتشر شود.

گیم‌اینفورمر – امتیاز 7.5/10

بخش داستانی و مبارزه بازی Forspoken نمی‌تواند به آن سطح کیفیت بخش‌های دیگر همانند حرکت و کاوش برسد، اما همین دو المان کافی است تا تجربه‌ی بازی جذاب شود. بخش داستانی را سریع و پانزده ساعته تمام کردم و حالا یک جهان وسیع پر از رویدادهای مختلف پیش رو دارم که باید آن‌ها را جستجو کنم. بخش روایی چندان دلپسند نبود و همچنین از خیر مبارزات هم گذشتم، اما دیدن اینکه Frey (شخصیت اصلی) با سرعت حرکت می‌کند و در آسمان Athia پرواز می‌کند برای من کافی است.

حجم و سیستم مورد نیاز Forspoken + وضوح 4K

Wccftech – امتیاز 7/10

Forspoken یک بازی اکشن سرگرم‌کننده است که جادوی فوق‌العاده‌ای در بخش پارکور و دویدن در این دنیای فانتزی وجود دارد. البته محتوای آن چنگی به دل نمی‌زند و سیستم‌های نقش‌آفرینی بازی هم ضعیف هستند. گرافیک بازی نسبت به آنچه تبلیغ شد پیشرفته نیست و به همین دلیل، پتانسیل بازی در وضعیت فعلی درک نمی‌شود. این بازی هنوز هم اثری مناسب برای طرفداران این ژانر است، اما بهتر است صبر کنید تا تخفیف بخورد یا اینکه راهی یکی از سرویس‌های اشتراک بازی شود.

IGN – امتیاز 6/10

این بازی جزو عناوینی است که قبلاً نمونه‌ی آن را دیده‌اید و با داستان فانتزی کلیشه‌ای آن و نقشه‌ی آزاد پر از مأموریت‌های فرعی آشنا هستید. بخش مبارزه برای سرگرم کردن در طول کمپین کوتاه آن کافی است. سیستم پارکور بازی هم رضایت‌بخش است، البته محیطی که در آن می‌دوید شامل انبوهی از سنگ‌هایی است که انگار یک فیلتر عکس اینستاگرام روی آن خورده است. ممکن است کسی باشد که از این بازی لذت ببرد و ساعت‌ها وقف کشف اینچ به اینچ آن کند، اما این دلیل نمی‌شود که من بتوانم چنین کاری انجام دهم.

GameSpot – امتیاز 5/10

پیشنهاد کردن این بازی ساده نیست. رمز و راز این جهان جالب است، اما به طرز تصنعی ارائه می‌شود و آن حس جادویی آزادی و حرکت در میان مناظر با آخرین سرعت هم وقتی می‌بینید که کار جالب و سرگرم‌کننده‌ای برای انجام وجود ندارد، چندان اهمیت پیدا نمی‌کند. مبارزه از لحاظ بصری جذاب است، اما چندان لذت‌بخش نیست. این در کنار طراحی صدای عالی و موسیقی‌های گیرنده قرار می‌گیرد که البته به لطف شخصیت اصلی نچسب آن چندان جلب نظر نمی‌کند. در پایان هیچ اهمیتی به هیچ‌کدام از شخصیت‌ها ندادم و مبارزه و حرکت در این جهان هم چندان به هم نمی‌خورند.

بهترین بازی های بهمن 1401 که باید دانلود کنید

نمرات بازی Forspoken

با پرداختن به نقد بازی Forspoken و مطالعه‌ی بخشی از بررسی‌های کلی، وقت آن است نگاهی به نمرات بازی بیندازیم. میانگین امتیاز این اثر در متاکریتیک حدود 68 است و هنوز به رقم 70 نرسیده است. نگاهی به امتیازهای کلی در پایان مطلب بیندازید.

Gaming Nexus – 95
CGMagazine – 85
PlayStation LifeStyle – 80
TheGamer – 70
GamingBolt – 70
Worth Playing – 69
Game Rant – 60
VG247 – 60
GamesRadar+ – 50
Dexerto – 40

نوشته نمرات و نقد بازی Forspoken: فانتزی ناامیدکننده اولین بار در پارسی گیم پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید