اف تی اپیک تلفیق سرگرمی، کسب درآمد و تکنولوژی

بروس استریلی برنامه‌نویس، طراح گیم‌پلی و کارگردان بازی The Last of Us در سال 2017 از استودیو ناتی‌داگ جدا شد و تصمیم به تأسیس استودیو شخصی گرفته است. او در مصاحبه‌ای با روزنامه لوس‌آنجلس تایمز به سریال لست آو آس شبکه HBO اشاره کرده و گفته است که اسم او در تیتراژ درج نشده است و از این اتفاق به‌هیچ‌عنوان راضی نیست. او معتقد است که اسم او باید کنار نیل دراکمن به‌عنوان کارگردان و خالق قرار می‌گرفت.

بروس استریلی در مصاحبه جدیدش، رابطه‌اش با ناتی‌داگ و سونی را «پرتنش» خوانده است. او می‌گوید که اسمی از او در تیتراژ سریال The Last of Us برده نشده است و این در حالی است که وی نقش اساسی در کارگردانی بازی و همچنین خلق محتوای اولیه داشت. وی در ادامه به مسئله اتحادیه‌های ویدیوگیم اشاره کرده و معتقد است که این اتحادیه‌های گیمینگ می‌توانند مسئله قدردانی به سازندگان بازی و درج اسامی آن‌ها در صفحه‌ی تیتراژ را بهبود بخشند.

کارگردان The Last of Us در این مورد می‌گوید: «این دلیلی برای تشکیل اتحادیه است، اینکه فردی بخشی از فرایند خلق یک جهان و شخصیت‌های آن باشد و نه از او قدردانی شود و نه اینکه یک سنت برای تلاشش ارزش قائل شوند. شاید برای محافظت از خالقان نیازمند اتحادیه‌هایی در صنعت بازی هستیم.» اسمی از استریلی در تیتراژ سریال لست آو آس برده نشده است و بلکه شبکه HBO تصمیم گرفته تا اسامی سازندگان بازی The Last of Us Part 1 یا ریمیک بازی را درج کند. این بازی که برای PS5 منتشر شد، یک بازسازی از نسخه PS3 بود.

نارضایتی کارگردان The Last of Us

این در حالی است که بازی Uncharted 4 تحت کارگردانی بروس استریلی از ایمی هنیگ، خالق سری آنچارتد قدردانی کرد و اسم او در تیتراژ پایانی درج شد. استریلی انتظار داشت که این عمل در مورد او تکرار شود و شبکه HBO بهایی به او نداده است. استریلی از موقع جدایی از ناتی‌داگ، استودیو Wildflower Interactive را تأسیس کرد و آن‌ها روی بازی اولشان کار می‌کنند. این بازی قرار است اثری کوتاه باشد و طبق گفته‌ها، تأثیر زیادی روی عناوین جدید بگذارد.

بهترین بازی های شبیه سریال The Last of Us

مسئله قدردانی از توسعه‌دهندگان و درج اسامی آن‌ها در صفحه تیتراژ، مشکلی اساسی در طی سال‌های اخیر بوده است. بارها شنیده‌ایم که تعدادی از سازندگان بازی از فهرست اسامی حذف شده‌اند. برای نمونه سازندگان بازی Callisto Protocol از عناوین سال گذشته به دلیل نامشخصی در صفحه تیتراژ قرار نداشتند. این اتفاق در مورد چندین بازی دیگر هم رخ داده است. مسئله ایجاد اتحادیه در سوی دیگر با قدرت بیشتری دنبال می‌شود. کارمندان اکتیویژن بلیزارد یک اتحادیه تشکیل داده‌اند، اما چنین اتحادیه‌ای در مورد پلی استیشن وجود ندارد. ناتی‌داگ به کرانچ و فشار کاری شهرت دارد و نیل دراکمن به‌تازگی گفته است که آن‌ها این مشکل را برطرف خواهند کرد.

منبع: Kotaku

نوشته کارگردان The Last of Us از سریال جدید HBO راضی نیست اولین بار در پارسی گیم پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید