اف تی اپیک تلفیق سرگرمی، کسب درآمد و تکنولوژی

صفحه توییتر Tez2 که در حوزه‌ی بازی‌های راکستار گیمز فعالیت می‌کند، شواهد مبتنی بر مشکلات امنیتی بازی GTA Online را به اشتراک گذاشته است. تعدادی از بازی‌کنان به‌تازگی از هک شدن حساب کاربری و پاک شدن تمامی فعالیت‌ها خبر داده‌اند. عده‌ای نیز از حساب کاربری خود بیرون انداخته شده‌اند و رمز عبور آن‌ها تغیر کرده است. مشکل امنیتی GTA Online باعث شده تا چندین مادساز، توصیه به کنار گذاشتن بازی تا زمان رفع مشکل را کنند. هکرها توانسته‌اند از طریق حفره‌ی جدید به هک کامپیوتر قربانی و نصب بدافزار بپردازند.

مادسازی به نام Speyedr که فایروال مخصوص GTA V را ساخته است، می‌گوید که مادسازهایی در حال استفاده از حفره امنیتی بازی هستند و توانسته‌اند که از طریق GTA Online به کامپیوتر فرد دسترسی پیدا کنند و علاوه بر آنکه بازی را مختل کنند، ویروس‌ و بدافزارهای خطرناکی روی کامپیوتر فرد نصب کنند. این حفره در نهایت منجر به کنترل کامپیوتر توسط هکر می‌شود و پیشنهاد می‌شود که تا زمان حل مشکل، جی تی ای آنلاین را کنار بگذارید.

حجم بازی GTA V برای کامپیوتر ایکس باکس و پلی استیشن

طبق گفته‌ی Tez2، راکستار گیمز از ایراد جدید باخبر است و در حال آماده‌سازی آپدیت تازه‌ای است. رسانه‌های مختلفی با راکستار تماس گرفته‌اند و منتظر پاسخ رسمی هستند. در صورتی که وجود حفره امنیتی به‌صورت رسمی تائید شود، کامپیوتر میلیون‌ها بازی‌کننده در خطر هک شدن قرار دارد. بررسی حملات انجام‌شده نشان می‌دهد که حساب کاربری بازی‌کنان به طور کامل پاک شده است. پول و سطح بازی‌کننده سرقت شده است و حتی فایل‌های اصلی خراب شده‌اند. دسترسی وی به بخش آنلاین و سرور راکستار هم مسدود شده است. این حفره امنیتی شباهت زیادی به ایراد بازی Dark Souls دارد که چند هفته سرورهای بازی را خاموش کرد.

هک GTA Online و حفره امنیتی جدید

یکی از کاربران توییتر در مورد هک GTA Online نوشت که او تنها چند دقیقه پس از ورود به بازی از حساب کاربری خود بیرون انداخته شده است. سپس فایروال گاردین که مخصوص بازی است، غیرفعال شده است. فرد دیگری با انتشار تصویری از «خراب شدن» اکانت خود نوشته است و می‌گوید که او دیگر نمی‌تواند به بازی دسترسی پیدا کند. بازی‌کنانی که سعی کرده‌اند تا به سرور وصل شوند، پیام‌های خطا دریافت کرده‌اند. Tez2 می‌گوید که این مشکل با پاک کردن پوشه Rockstar Games از بخش My Documents برطرف می‌شود. تا زمانی که راکستار بیانیه‌ای رسمی منتشر نکند از تجربه بازی بپرهیزید.

سریع ترین اتومبیل های بازی GTA Online با قیمت کم تر از 500 هزار دلار

مشکل امنیتی بازی در حدی است که هکرها می‌توانند به سیستم قربانی دسترسی پیدا کنند و از طریق آن، فایل‌هایی مخرب اجرا کنند. ابزار امنیتی گاردین که به‌منظور جلوگیری از چنین حملات استفاده می‌شود در مقابل این حفره چندان کارایی ندارد. البته توسعه‌دهنده آن نمی‌خواهد که بازی‌کنان بدون آگاهی از نحوه‌ی نصب این فایروال از آن استفاده کنند. این توسعه‌دهنده می‌گوید که بهتر است برای مدتی از بازی دور ماند تا ایراد برطرف شود.

ایراد مشابهی باعث شد تا شرکت باندای نامکو، سرورهای بازی دارک سولز را هفته‌ها خاموش نگه دارد. توسعه‌دهندگان در نهایت توانستند حفره را برطرف کنند و سرورها را آنلاین کنند.

منبع: PCGAMER

نوشته کشف حفره امنیتی خطرناک GTA Online: تجربه بازی را متوقف کنید اولین بار در پارسی گیم پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید