اف تی اپیک تلفیق سرگرمی، کسب درآمد و تکنولوژی

یکی از مهم‌ترین تغییرات بازی کالاف دیوتی وارزون 2، ارائه گولاگ تیمی و دو نفره بود. بررسی‌های اکتیویژن نشان داده که این تغییر چندان موردپسند بازی‌کنان نیست و تصمیم گرفته است تا گولاگ تک نفره یا 1v1 را بازگرداند. شروع فصل دوم Warzone 2 مصادف با بازگشت این حالت است و با حذف حالت 2v2، می‌توانید تکی در مورد بازگشت به نقشه یا مرگ دائمی تصمیم بگیرید.

بازی وارزون برعکس دیگر عناوین بتل رویال، اجازه‌ی بازگشت به بازی را پس از مرگ می‌دهد. بازی‌کننده پس از مرگ به گولاگ که بر اساس زندان مشهور و مخوف شوروی طراحی شده است منتقل می‌شود. سرنوشت در این مکان با شلیک یک گلوله تعیین می‌شود و فردی که زودتر بتواند دیگری را حذف کند به بازی برمی‌گردد. با آغاز انتشار Call of Duty Warzone 2، این بخش تغییر پیدا کرد. دو تیم دونفره جلوی هم قرار می‌گیرند و باید تیم دیگر را حذف کنند. یک مکانیسم جدید به نام زندانبان طراحی شد که پس از مدتی وارد زمین می‌شود و هر دو تیم را به رگبار می‌بندد.

تغییر گولاگ در وارزون 2 جزو قابلیت‌های اصلی نام‌ برده شد. طرفداران بازی از این قابلیت ناراضی هستند و افراد زیادی درخواست حذف آن را دارند. این مسئله باعث شده تا Infinity Ward تصمیم به جایگزینی حالت قبلی بگیرد. توسعه‌دهنده با انتشار توییت کوتاهی نوشت: «حالت 1v1 به بتل رویال باز می‌گردد. آپدیت گولاگ در فصل دوم از راه می‌رسد و اطلاعات بیشتری در هفته آینده منتشر خواهیم کرد.» استودیو قرار است که حالت‌های بیشتر و نقشه‌ی تازه‌ای را منتشر کند.

بازگشت گولاگ تک به تک به وارزون 2

بازی‌کنان وارزون 2 از توییت جدید استقبال کردند. بسیاری نوشتند که توسعه‌دهندگان بالاخره یک‌بار به صحبت‌های جامعه‌ی طرفداران گوش دادند. عده‌ی زیادی هم از استودیو تشکر کردند و گفتند که زندانبان در گولاگ، فردی کاملاً اضافه و بی‌اهمیت بود. حذف گولاگ دونفره جزو یکی از درخواست‌های مهم جامعه‌ی طرفداران بود که استودیو به آن جامه‌ی عمل پوشید. بسیاری معتقدند که زندانبان در گولاگ دونفره غیرقابل شکست است و اینکه آن‌ها فرصتی برای بازگشت به بازی ندارند و این بخش عملاً به یک قسمت اضافه تبدیل شده است.

سیستم مورد نیاز Call of Duty Warzone 2

گولاگ دونفره در سوی دیگر ایده‌ی تازه‌ای بود که می‌توانست بهتر عملی شود. بدون شک هم‌تیمی شدن با فرد دیگر و ایجاد ارتباط با او در روند بازی تأثیرگذار بود. قابلیت Prximity Chat توانست ارتباط میان بازی‌کنان را بهبود بخشد، اما افراد زیادی این قابلیت را غیرفعال کرده‌اند یا اینکه به‌طور کل استفاده از میکروفن را مناسب نمی‌دانند. نبود بازی‌کنان کافی هم باعث می‌شد تا گولاگ وارزون 2 در نهایت به یک نفر یک در مقابل دو تبدیل شود که کاملاً ناعادلانه بود. با توجه به خاصیت رقابتی بودن Warzone، چنین ایراداتی بدون شک روی جلب نظر بازی‌کنان تأثیر می‌گذارد.

Warzone 2 از زمان انتشار تابه‌حال، حدود نصف بازی‌کنان خود را از دست داده است و اکتیویژن امیدوار است که فصل دوم بتواند نظر طرفداران را جلب کند.

منبع: Kotaku

نوشته گولاگ تک به تک به بازی وارزون 2 اضافه می‌شود اولین بار در پارسی گیم پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید