اف تی اپیک | پلتفرم بازی و سرگرمی برای تفریح و کسب درآمد دیجیتال شما

۱۵ شخصیت قدرتمند برتر مارول از ضعیف‌ترین تا قوی‌ترین

۱۵ شخصیت قدرتمند برتر مارول از ضعیف‌ترین تا قوی‌ترین

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۷ دقیقه
مارول فهرست گسترده‌ای از شخصیت‌ها در تاریخ کمیک‌بوک‌های خود دارد؛ چیزی در حدود ۸۰۰۰ شخصیت اصلی و اگر نسخه‌های فرعی، تک و چند نفره افراد را هم حساب کنید، تعدادشان بیشتر می‌شود.

تنها بخش کوچکی از این‌ها در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی معرفی شده‌اند. بنابراین بسیاری از مردم اطلاعات کمی درباره جهان گسترده برند مارول دارند. ما تعداد زیادی قهرمان و شرور فوق‌العاده قدرتمند را در نسخه‌های لایو‌اکشن دیده‌ایم اما اکثریت قریب به اتفاق قوی‌ترین شخصیت‌های مارول هنوز از صفحات کمیک‌بوک‌ها خارج نشده‌اند.

از بین همه آن‌ها ۱۵ شخصیت قدرتمندتر وجود دارند که می‌توان آن‌ها را بر اساس قابلیت‌هایشان رده‌بندی کرد. با این حال، لازم به ذکر است که بگوییم به خاطر خسته نکردن خوانندگان، مجموعه‌ای از نام‌های ناشناخته و هیولاهای فضایی، جاودانگان، لاوکرفتیان، سلستیال‌ها و موجودات کیهانی از لیست خارج شده‌اند و وقتی می‌گوییم موجودات کیهانی، منظور موجودات واقعی کیهانی هستند، نه بیگانگان یا فضانوردان متولد زمین. در این رتبه‌بندی به نظرات شخصی کاربران توییتر هم هیچ توجهی نشده است و تمام این کاراکترها بر اساس لیاقت مرتب شده‌اند، چرا که اطلاعات ناپایدار هر فرد می‌تواند خطا داشته باشد.

۱۵. ولکان (Vulcan)
ولکان

گابریل سامرز، برادر اسکات و الکس سامرز از تبار مردان ایکس، یک جهش‌یافته در سطح امگا و بسیار قدرتمندتر از برادرانش است. او در واقع آن‌قدر قدرتمند است که امپراتوری شیعار را به دست گرفت. ولکان توانایی کنترل آب، باد، زمین، آتش، برق، نور و تاریکی را دارد و می‌تواند این نیروها را در قالب انفجاری با قدرت مرگبار هدایت کند. او در نهایت، حتی آموخت که چگونه از قدرت خود برای تولید میدان‌های نیرو و بلند کردن و جابه‌جایی اجسام استفاده کند. علاوه بر این‌ها، ولکان، برخلاف راگ، گاهی اوقات از نیروی جهش‌یافته‌های دیگر، تغذیه می‌کند.

او همچنین می‌تواند انرژی را از هر منبع در نزدیکی خود تشخیص داده، سرکوب کرده و دستکاری کند. او موجوداتی قوی مانند بلک بولت را شکست داده و هم‌زمان و به تنهایی با مردان ایکس، غیرانسان‌ها و استارجمر‌ها مبارزه کرده است. تصور می‌شد که ولکان پس از یک لحظه نادر قهرمانی که خود را برای نجات برادرش اسکات فدا کرد، مرده است اما در واقع، شایعه‌ها درباره‌ی مرگ وی بسیار اغراق‌آمیز بودند.

۱۴. هالک / هالک سرخ / اسکار (Hulk / Red Hulk / Skaar)
هالک

همه باید تا به حال هالک را شناخته باشند. او همان موجودی است که وقتی دکتر بروس بنر عصبانی می‌شود ظاهر می‌گردد. او اساسا به یک هیولای غول‌پیکر، سبز و غیرقابل توقف تبدیل می‌شود که همه چیز را در مسیر خود نابود می‌کند. این ویژگی هنگامی به این پزشک خوب اضافه شد که او در معرض انفجار بمب گاما قرار گرفت و مقادیر زیادی تابش گاما را جذب کرد. از آن زمان، هالک، بدن بروس بنر را تصاحب کرد و هنگام عصبانی شدن او، یک دانشمند درخشان اما شکننده به یک هیولای غول‌پیکر سبز خشمگین با هوش یک کودک نوپا تبدیل می‌شود. هالک هرچه عصبانی‌تر باشد، قوی‌تر می‌شود. هالک در موارد متعددی، یک وجهه خارجی تقریبا شکست‌ناپذیر از خود به نمایش گذاشته است و قدرتی دارد که با بهترین موارد جهان مارول، مطابقت دارد. او از نظر قدرت، فراتر از کلاس ۱۰۰ (به اندازه کافی قوی برای حمل ۱۰۰ تن) است. این شخص، شهاب‌سنگی به اندازه زمین را با مشت‌هایش نابود کرد. او واقعا تواناست.

آفرینش هالک سرخ، یک اقدام افراطی بود که ژنرال تادئوس راس یا تاندربولت برای مقابله با هالک انجام داد، چرا که همه اقدامات و تلاش‌های دیگر شکست خورده بود. این آزمایش که با کمک نیروی دفاعی آمریکا و گروهی از دانشمندان انجام شد، منجر به تولد فرم هالک سرخ راس گردید. میزان قدرتمندی وی در برابر هالک معمولی هنوز زیر سوال است اما هالک سرخ چند مزیت نسبت به حالت دگرگون بروس بنر دارد. ژنرال راس حتی بدون اینکه بخواهد عصبانی شود می‌تواند فرم خود را تغییر دهد. همچنین او وقتی عصبانی می‌شود تمام هوش و خاطرات خود را حفظ می‌کند.

عصبانیت هالک سرخ، بر خلاف هالک، فقط او را داغ‌تر و دیوانه‌تر می‌کند، نه اینکه قوی‌تر شود. بسته به شرایط می‌توان این را به‌عنوان یک نقطه قوت یا ضعف در نظر گرفت اما اگر او بیش از حد عصبانی شود، هوشیاری خود را از دست می‌دهد. با این حال، او می‌تواند به شیوه‌ای متفاوت، قوی‌تر شود. هالک سرخ انرژی را جذب می‌کند و هرچه بیشتر جذب کند، قوی‌تر می‌شود و اگر به اندازه کافی جذب کند، در نهایت به خطرناک‌ترین حد خود می‌رسد و می‌تواند در شعاع خاصی، به همه آسیب برساند.

حالا باید درباره اسکار صحبت کنیم. اسکار فرزند هالک در واقعیت متناوب است. او به اندازه کافی در آثار مختلف ظاهر نشده است تا آمار او را تجزیه و تحلیل کنیم اما می‌دانیم که قدرت او از قدرت پدر میان‌سال خود بیشتر است. او همچنین دارای یک عامل شفابخش، مؤثرتر از عامل ولورین است. افتخارات وی شامل افتادن به داخل زمین از فضا و زنده ماندن (اگرچه هالک هم در انتقام جویان: جنگ ابدیت این کار را انجام داد) و شکستن زره ظاهرا نشکن جاگرنات با یک مشت و فرستادن او به مدار زمین است. در آخر این که اصلا نباید با این شخصیت درافتاد.

۱۳. آپوکالیپس (Apocalypse)
آپوکالپس

آپوکالیپس به این دلیل به لیست راه پیدا می‌کند که از نظر فنی قوی‌تر از هالک است. او همچنین دارای بسیاری از توانایی‌های دیگر از جمله تله پاتی، تله کینز و تغییر شکل است و این فقط تعداد کمی از قدرت‌های اوست. یکی از اولین جهش‌یافته‌ها به نام ان صباح‌النور (آپوکالیپس) در مصر باستان متولد شد اما به دلیل ظاهر عجیبش طرد شد اما او به آن‌ها نشان داد که برای چه چیزی به وجود آمده است و با ترکیب هدایای ذاتی خود با فناوری کشف‌شده در آرامگاه راما توت و سفینه فضایی سلستیال‌ها، خیلی زود به قدرتمندترین موجود روی زمین در آن زمان تبدیل شد.

او از فناوری گفته‌شده برای بازسازی مکرر خود استفاده کرده و تا به امروز زنده مانده است. سرانجام این ایده به ذهن آپوکالیپس رسید که بر خلاف میل خود چهار فرد را که شامل جهش‌یافته‌های قدرتمند و بعضی دیگر از افراد مانند فرشته و ولورین بودند، در ماموریت‌هایش با خود همراه کند. او چندین بار با مردان ایکس، به ویژه سایکلوپس، ژان گری و کیبل، درگیری‌های بزرگی داشته و همیشه در تلاش برای نابودی دشمنان خود است. وی تقریبا چندین بار جهان را تحت سلطه خود درآورده است. نام او را فراموش نکنید. او آپوکالیپس بزرگ است.

۱۲. ثور / اودین (Thor / Odin)
اودین

فیلم‌های دنیای سینمایی مارول، او را کمی تحت تأثیر قرار داده و قدرتش را کم کرده‌اند تا نبردهایی طولانی‌تر ایجاد شود که در آن‌ها، افراد بد در سی ثانیه نمیرند اما باید اذعان داشت که ثور فوق‌العاده قدرتمند است. این خدای اسکاندیناویایی صاعقه در کمیک‌ها می‌تواند سیاره‌ها را نابود کند، آب و هوا را کنترل کند (از جمله احضار صاعقه)، با سرعت نور در فضا پرواز کند و حتی ادمانتیم را بشکند. درست است، ثور اگر بخواهد می‌تواند اسکلت فلزی ولورین را هم خرد کند. او قدرتی فراتر از کلاس ۱۰۰ دارد و فراموش نکنیم که علاوه بر این‌ها او قدرت چکش خود، میولنیر را هم یدک می‌کشد. ثور جاودانه است و با تانوس، هالک، موج‌سوار نقره‌ای و حتی گالاکتوس مبارزاتی داشته است.

حالا بد نیست که سراغ پدر ثور، اودین برویم. او آن‌قدر قوی است که در صورت نیاز، می‌تواند ثور را تنبیه کند. اودین، جاودانه (برخلاف نسخه او در دنیای سینمایی مارول) و جادویی است و می‌تواند مجموعه‌ای از کارهای ناپسند را انجام دهد و قدرت سایر اهالی آسگارد را برای افزایش قدرت خود جذب کند اما بهترین سلاح اودین، نیروی ویژه اوست. محدودیت‌های این قدرت هنوز ناشناخته است اما تا الان، او از آن برای زنده کردن موجودات مرده، دستکاری نیروهای زندگی دشمنان خود، استفاده از تله پاتی و تولید سلاح‌های جادویی با توانایی‌های جادویی استفاده کرده است (واقعا فکر می‌کنید میولنیر از کجا آمده؟) او هم با گالاکتوس مبارزه کرده است. شاید مبارزه با گالاکتوس از شرایط ورود به این لیست باشد!

۱۱. هرکول / زئوس (Hercules / Zeus)
هرکول

هرکول (بله، همان هرکول معروف)، پسر خدای المپین، زئوس است. او کیهانی نیست (هیچ کدام از شخصیت‌های این لیست هم نیستند) اما می‌تواند از خلا فضا، جان سالم به در ببرد و در برابر حملات کیهانی مقاومت کند. او در اینجا بالاتر از ثور و اودین قرار دارد، زیرا از نظر فنی از این دو قوی‌تر است. در واقع، او از نظر بسیاری از صاحب‌نظران، قوی‌ترین شخصیتی است که مارول تا به حال خلق کرده است.

طبق افسانه‌ها، او برای نگه داشتن آسمان بر روی شانه‌های خود، جایگزین اطلس شد. اخیرا او به تنهایی جزیره منهتن را جابه‌جا کرد که در کمیک‌ها ادعا می‌شود وزن آن ۹۹ میلیارد تن است. ثور هرگز در عمرش چنین کاری نکرده است. علاوه بر این، او، ثور و هالک را در نبردهای مختلف شکست داده است. هرکول هم جاودانه است و از قدرت یک گرز ادمانتیتی و یک شنل از جنس پوست شیر برخوردار است که عملا نابود‌نشدنی هستند.

زئوس، پدر هرکول، از نظر قدرت، مشابه فرزندش است. او امثال ثور و هالک را در نبردهای گوناگون شکست داده است. او نه تنها از قدرتی فوق‌العاده برخوردار است، بلکه سرعتی فوق‌العاده و توانایی‌ پرواز دارد و چون زئوس، می‌تواند صاعقه را احضار و پرتاب کند. ثور و اودین… زئوس و هرکول… به نظر شما کدام زوج در یک نبرد پدر و پسری برنده می‌شود؟

۱۰. دکتر استرنج‌ (Dr. Strange)
دکتر استرنج

دکتر استرنج قدرت فیزیکی برخی از گزینه‌های قبلی در لیست را ندارد، چرا که اصلا نیازی ندارد از آن‌ها استفاده کند. او جادوگری عالی‌رتبه و فوق‌العاده و قدرتمندترین در نوع خود است. فرمان و دستور او بر جادو، اجتناب‌ناپذیر است و او می‌تواند شاهکارهایی مانند پرواز، تله پورت، سفر در زمان، سفر اختری، سفر بین بعدی و تعداد زیادی کار جادویی جالب دیگر را انجام دهد.

قدرت‌های او در طول این سال‌ها بسیار متفاوت بوده‌اند و گاهی اوقات تعریف آن‌ها دشوار است اما در بهترین حالت، استرنج تقریبا می‌تواند هر کاری را انجام دهد. او محافظ (و کاربر) سنگ زمان بود و نباید شنل قرمز و فوق‌العاده او را فراموش کنیم. و بله، او هم گالاکتوس را در نبردی شکست داده است.

۹. کاپیتان مارول (Captain Marvel)
کاپیتان مارول

کاپیتان مارول، مانند ثور، در کمیک‌ها بسیار قدرتمندتر از سینما است. کارول دانورز، جدای از اینکه قوی، نابود‌نشدنی، قادر به پرواز میان ستاره‌ای و شلیک پرتوهای فوتونی است، می‌تواند هویت خود را پنهان کند. او همچنین می‌تواند گرانش و نور را کنترل و پرتوها و جادو را دستکاری کرده و جذب کند. این موضوع در فیلم‌ها بررسی نشده است اما او می‌تواند خود را به یک سفیدچاله ببندد تا قدرت بیشتری به دست آورد.

همان‌طور که کوین فایگی، رئیس استودیوی مارول گفته است: «کاپیتان مارول، شخصیتی قدرتمند است که از او کمتر استفاده شده است. قدرت او از تصورات خارج است و هنگامی که او به صورت کامل معرفی شود، به قوی‌ترین شخصیت تبدیل‌ خواهد شد.» فایگی فردی است که می‌داند چه چیزی را باید بگوید و چه چیزی را نگوید. پس باید روی این حرف او حساب ویژه‌ای باز کرد.

۸. گلادیاتور (Gladiator)
گلادیاتور

گلادیاتور رهبر گارد امپراتوری شیعار و از جاگرنات، ثور و هالک قوی‌تر است. در حقیقت، او می‌تواند در چشم بر هم زدنی، مشتی روانه صورت جاگرنات کند. کالارک (نام اصلی او) برای کسب عنوان گلادیاتور با تعداد زیادی از موجودات دیگر رقابت کرد. کالارک اهل سیاره استرونتیا بود و به همین خاطر، از قبل، فیزیولوژی چشم‌گیری داشت اما خصوصیات یک گلادیاتور، کمک بیشتری به او کرد.

او می‌تواند پرواز کند، در فضا زنده بماند و فوق‌العاده سریع، با دوام و قوی است و سطح این توانایی‌ها با اعتماد به نفس او افزایش می‌یابد. او وقتی احساس خوبی نسبت به خودش داشته باشد، می‌تواند کل سیارات را نابود کند. گلادیاتور به راحتی موجود اصلی را نابود کرد، کمر هایپریون را شکست و حتی ولکان را در یک مبارزه شکست داد و یکی از چشم‌هایش را به‌عنوان جایزه برداشت. اگر به شنیده‌ها اعتماد کنیم، باید گفت که گلادیاتور حتی ستاره‌ها و سیاه‌چاله‌ها را هم نابود کرده است. او استقامت لازم را دارد تا چندین روز بدون احساس خستگی بجنگد.

او می‌تواند پرتوهای انرژی را از چشمانش به میزانی پرتاب کند که بتوانند پوست هالک را بسوزانند. او می‌تواند فوت‌هایی به قدرتمندی یک طوفان از ریه‌های خود خارج کند. شاید گلادیاتور را بتوان سوپرمن جهان مارول دانست، چرا که این مرد از انفجار ابرنواختر جان سالم به در برده است. البته شاید سوپرمن هم قبلا چنین کاری نکرده باشد.

۷. اسکارلت ویچ (Scarlet Witch)
اسکارلت ویچ

واندا ماکسیموف در سینما و کمیک‌بوک‌ها از نظر ریشه‌ای، متفاوت است اما هر دو نسخه قدرت فوق‌العاده‌ای دارند. مهم نیست که او را یک جهش‌یافته، نتیجه یک آزمایش علمی، جادوگر یا هر سه بدانید، او توانایی‌های بی‌نظیری دارد. اسکارلت ویچ می‌تواند پرواز کند، دشمنان را با انرژی منفجر کند و تله کینز و تله پاتی انجام دهد. او همچنین می‌تواند سحر و جادوی هرج و مرج را تغییر دهد اما مهم‌تر از همه این است که وی توانایی‌ این را دارد که ساختار واقعیت را تغییر دهد. او در سریال وانداویژن، ویژن را زنده کرد و به طرزی بسیار غیرطبیعی، به دو کودک جان بخشید. او در کمیک‌ها، به وسیله یک تفکر، بیش از ۹۰ درصد از جمعیت جهش‌یافته‌ها را از بین برد. واندا در حقیقت یک موجود نکسوس است.

آن‌ها افرادی بسیار کمیاب و نادر هستند که می‌توانند بر احتمالات و نتیجه آینده جهان تأثیر بگذارند. در فیلم‌ها، واندا دوبار بدون این که خط و خشی بردارد با تانوس مبارزه کرد. جادوگر شیطانی، آگاتا در وانداویژن به او گفت که وی توانایی‌ این را دارد که جهان را نابود کند. چندین چهره هم که بالاتر در لیست قرار داده شده بودند می‌توانند جهان را نابود کنند اما توانایی واندا در کنترل روانی و ذهنی واقعیت، او را بالاتر از آن‌ها قرار می‌دهد.

۶. هوپ سامرز (Hope Summers)
هوپ

هوپ سامرز یکی دیگر از جهش‌یافته‌های سطح امگا و اولین جهش‌یافته‌ای بود که پس از آنکه اسکارلت ویچ بیش از ۹۰ درصد از جمعیت جهش‌یافته جهان را از بین برد، متولد شد. بسیاری از جمعیت جهان او را خطرناک می‌دانستند. بنابراین کیبل قهرمان، پسر سایکلوپس و کلون ژان گری (امیدوارم گیج نشده باشید) هوپ را نجات داد و با خود به آینده برد. هوپ همانند راگ، قدرت جذب نیروی سایر جهش‌یافته‌ها را دارد ولی سه تفاوت عمده دارد.

او مجبور نیست آن‌ها را لمس کند، فرد جهش‌یافته توانایی خود را در این راه از دست نمی‌دهد و هوپ قدرت‌ها را برای همیشه حفظ می‌کند. متأسفانه هوپ مانند نسخه اصلی مادرش، با نیروی فینیکس ارتباط دارد (این نیرو کیهانی است اما هوپ چنین نیست) که باعث می‌شود او و قدرتش کمی ناپایدار باشند. او دارای چنین رتبه‌ای در این لیست است، زیرا قبلا در یک مبارزه، اسکارلت ویچ را شکست داده است.

۵. لژیون (Legion)
لژیون

اگر سریال شبکه اف‌ایکس را به خاطر داشته باشید، قطعا لژیون را هم به یاد می‌آورید که یکی از بدخلق‌ترین شخصیت‌های آن برنامه جذاب بود. لژیون به لطف پدرش، چارلز خاویر، یکی از قوی‌ترین جهش‌یافته‌هایی است که تا به حال به دنیا آمده و در سطح امگا قرار دارد. قدرت‌های او اساسا نامحدود هستند اما به دلیل روحیه ناپایدار او کمی نقص دارند و این روحیه ناپایدار ناشی از اختلال هویت اوست. این مشکل به خاطر تماشای حادثه تلخ کشته شدن ناپدری‌اش به وجود آمد.

این اتفاق باعث یک شکاف روانی در مغز او شد و در نتیجه او فقط یکی از شخصیت‌های مختلفی است که در اقیانوس مغز او شناور هستند و هرکدام یکی از توانایی‌های وی را کنترل می‌کنند. آزاردهنده است اما به هر حال، دیوید در طول مجموعه مذکور و کمیک‌ها، قدرت‌هایی مانند پیروکینزیس، تله پاتی، زور فراوان، سرعت بالا، درمان زخم‌ها، سفر در زمان، کنترل ذهن و حتی تغییر واقعیت (متفاوت با اسکارلت ویچ) را نشان داده است. اگر لژیون تا به حال اوضاع ناجور خود را سروسامان داده بود، می‌توانست شماره یک این لیست باشد.

۴. پروتئوس (Proteus)
پروتئوس

پروتئوس (کوین مک تاگرت) یکی دیگر از جهش‌یافته‌های سطح امگا است که به طور خاصی می‌تواند واقعیت را دستکاری کند. همان‌طور که می‌بینید افراد بسیاری مانند اسکارلت ویچ در این لیست حضور دارند. این ویژگی‌ فقط یکی از توانایی‌های اوست. پروتئوس دارای قدرت‌هایی متنوع و گوناگون است. او می‌تواند در هر کجای جهان و چندجهانی مارول، تله‌پورت کند، میدان‌های نیرو تولید کند، مولکول‌های مواد را دستکاری کند و فرم سیاره‌ها را با تفکر خود تغییر دهد. او یکی از معدود موجوداتی است که می‌تواند به سطح اختر سفر نماید. توانایی‌های تله پاتی و تله کینتیک او فراتر از حد تصور هستند.

پروتئوس در شکل طبیعی خود، موجودی متشکل از انرژی خالص است که اساسا همین ویژگی، او را جاودانه (اما نه کیهانی) می‌کند. متأسفانه کوین باید گاهی اوقات بدن انسان‌ها را تسخیر کند تا از انرژی آن‌ها تغذیه نماید. پس از این رد و بدل شدن انرژی بین او و یک انسان، آن فرد تبدیل به یک زامبی می‌شود. به هر حال، هر فرد، معایب و مشکلات خاص خود را دارد.

۳. سنتری (Sentry)
سنتری

سنتری حاصل تلاش دولت کانادا برای ایجاد فردی مانند کاپیتان آمریکا اما با قدرتی صد هزار برابر بیشتر است. دولت کانادا پس از چندین دهه تلاش ناموفق، در نتیجه یک حمله تصادفی در مرکز آزمایشگاه و خوردن ماده شامل فرمول شیمیایی توسط رابرت رینولدز معتاد (او را با رایان رینولدز ددپول اشتباه نگیرید) موفق به خلق چنین غولی شد. رینولدز طبق کمیک‌ها، قدرتی برابر با یک میلیون خورشید سوزان را به دست آورد. سنتری دارای قدرتی بالاتر از کلاس ۱۰۰ است (او کارنیج را دو تکه کرده و هم‌زمان ثور، شی‌هالک و کاپیتان مارول را شکست داده است).

او قدرت پرواز با سرعت بالا و توانایی تله پاتی (فراتر از پروفسور ایکس) دارد. او می‌تواند مرده را زنده کند و حواسش آن‌قدر تقویت شده‌اند که می‌تواند صدای ضربان قلب یک پروانه را در آن سوی جهان بشنود. نیک فیوری او را به‌عنوان موجودی قدرتمند در سطح مثبت ۱۰ قرار داده است و آقای فنتستیک او را تهدیدی در سطح امگا می‌داند. متأسفانه یک نسخه تاریک از او به نام ووید ظهور کرد و ویرانی‌هایی به بار آورد تا این که سنتری او را به‌عنوان بخشی از خود پذیرفت و آن‌ها با هم ادغام شدند و یک موجود قوی‌تر ایجاد شد. سنتری قدرت دستکاری مولکولی دارد و مرد مولکولی را در یک نبرد شکست داده است.

به همین دلیل است که او اینجا در این لیست قرار دارد. متأسفانه سنتری کنترل کامل توانایی‌های خود را ندارد و اغلب بر دیگر شخصیت خود، ووید متکی است تا در مواقع خطرناک شدن امور، مسؤولیت را بر عهده بگیرد اما این مشکل از زمان غلبه بر اختلال روانی او، بسیار کم‌تر شده است. اکنون او می‌تواند از قدرت مولکولی خود برای ساختن اشیا و حتی موجودات حساس استفاده کند. این توانایی به نوعی خداگونه است. علاوه بر این، سنتری نیازی به آب و غذا ندارد، نقطه ضعف او ناشناخته است و عملا می‌توان گفت که او یک جاودانه است. آیا او در نبردی جداگانه گالاکتوس را شکست داده است؟ قطعا همین‌طور است.

۲. فرانکلین ریچاردز (Franklin Richards)
فرانکلین ریچارد

فرانکلین ریچاردز، پسر رید ریچاردز و سوزان استورم ریچاردز، از اعضای چهار شگفت‌انگیز و بسیار قوی‌تر از هر یک از والدینش است. این بچه، یک جهش‌یافته در سطح امگا است که اغلب از نظر پتانسیل آینده‌اش، به‌عنوان قوی‌ترین جهش‌یافته در دنیای مارول رده‌بندی می‌شود. او قادر است واقعیت را تغییر داده و جهان‌های دیگری را تنها با یک فکر و ایده ایجاد کند.

او سلستیال‌ها را شکست داده است و به طور منطقی تصور می‌شود که دارای قدرتی برابر با آن‌ها باشد (اگر نگوییم بیشتر). فرانکلین مانند قوی‌ترین افراد این لیست، می‌تواند مولکول‌ها را دستکاری کند. علاوه بر این، او دارای توانایی‌های تله پاتی، تله کینز، سفر در زمان، پرتاب انرژی، پیش‌آگاهی، دوام فوق‌العاده و نیروی اختری است. یک نسخه بزرگسال از این شخصیت، قبلا گالاکتوس را شکست داده است. آیا کسی هم هست که این کار را نکرده باشد؟

۱. مرد مولکولی (Molecule Man)
مارول

مرد مولکولی می‌تواند هر کاری انجام دهد. مرد مولکولی (اوون ریس) در نتیجه یک اتفاق تصادفی عجیب و غریب و برخورد با یک دستگاه انرژی اتمی خلق شد. همچنین از عوارض جانبی این اتفاق ناگوار می‌توان به ایجاد یک حفره بین زمین و ابعاد فراتر از آن اشاره کرد اما این موضوع نیاز به یک متن متفاوت دیگر برای بررسی دارد. این حادثه به ریس این قدرت را داد که بتواند مولکول‌های هر چیزی را کنترل کند. البته که اولین غریزه و خواسته او تسلط بر جهان بود.

خوشبختانه این اتفاق نیافتاد. قدرت‌های ریس به دلیل مسائل روانی موروثی مادرش، مختل شد اما از آنجا که همه چیز در کل جهان از مولکول ساخته شده است، مرد مولکولی، در بهترین حالت خود، می‌تواند تقریبا هر کاری را برای هر چیزی یا هرکسی انجام دهد. او اساسا می‌تواند تمام اشکال ماده در جهان یا حتی چندجهانی مارول را دستکاری کند. او می‌تواند اجسام یا موجودات را به سطح اتمی یا زیر‌اتمی تجزیه نماید و در نتیجه یک ماده را به چیزی کاملا متفاوت تبدیل کند. او می‌تواند در سطح مولکولی، شکل اجسام یا افراد را تغییر دهد.

اوون همچنین می‌تواند بر اجسام غول‌پیکر تأثیر بگذارد و در کمیک‌ها یک رشته‌کوه را هم به حرکت درآورده است. او بسته‌های قوی انرژی را شلیک می‌کند و می‌تواند از طریق فضا و در بین ابعاد جابه‌جا شود. به طور کلی، او می‌تواند زمین یا حتی جهان را در هر زمان که بخواهد نابود کند. او در بالای این فهرست قرار دارد، زیرا خود یاتو، خالق اصلی، اعلام کرد که مرد مولکولی قوی‌ترین موجود در چندجهانی مارول است. به نظر می‌رسد که باید حرف او را قبول کنیم.